۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

مخترع اسپری جام جهانی ثروتمند شد

تلاش 14 ساله‌ هانیه آلماگینه از اختراع اسپری ویژه مخصوص داوری در این جام به ثمر نشست.
کد خبر : ۱۸۷۵۸۱
صراط: هانیه آلما گینه‌ 43 ساله است که اسپری مخصوص تشکیل خط دفاع در موقع ضربات آزاد را برای سهولت کار داوران و بالا بردن کیفیت قضاوت داوران اختراع کرد تا پس از مثبت نتیجه دادن در جام جهانی 2014 مورد استفاده اکنون مورد استفاده در لیگ‌های اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس قرار گیرد.
 
 هانیه در گفت‌وگویی مدعی شده زمانی که در مسابقات جام جهانی 2014 این اسپری‌ها توسط داوران مورد استفاده قرار گرفت لحظه بزرگی در زندگی‌اش به وجود آمده است.
 
وی بیان کرد: 14 سال است که تمام عمر وقت خود را روی این پروژه گذاشتم و زمانی که برای اولین بار دیدم در مسابقه جام جهانی از این اسپری استفاده شد سیلی از پیام مکتوب از طرف خانواده و دوستانم به طرفم سرازیر شد.

وی عنوان کرد: برای اولین بار که به شدت احساسی شدم و اشک در چشمانم حلقه زده بود. آلما‌ گینه‌ به عنوان یکی از 5 فرزند یک خانواده برزیلی در خانه‌ای سه خوابه در ایتوتیوبا که شهری کوچک میان سائوپائولوو‌ برازیلیا‌ است رشد کرد.
 
 او می گوید: ما مجبور بودیم همه در یک اتفاق خواب کوچک بخواهیم هیچ وقت  اسباب بازی نداشتیم و لباس‌های ما خیلی کم بود والدینم مجبور شدند مرا در سن 8 سالگی بفرستند که کار کنم.
 
اکنون هانیه از راه اختراعی که انجام داد صاحب ثروت کلونی شده است.