۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

اسرائیل در محاصره مقاومت

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه این جنبش با حماص در حال بررسی طرح آتش‌بس مصر است، تاکید کرد که «اسرائیل» در حلقه محاصره مقاومت فلسطینی قرار دارد.
کد خبر : ۱۸۷۶۶۳
صراط: «خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه اعلام کرد که این جنبش به همراه رهبران جنبش حماس در حال بررسی طرح آتش‌بس مصر است و موضع نهایی در قبال این طرح به صورت مشترک و یکپارچه اعلام خواهد شد.

البطش در این ارتباط افزود: پیشنهادی از سوی مصر به ما ارائه و پس از آن تماس‌هایی میان مسئولان امر در مصر و رهبری جنبش جهاد اسلامی گرفته شد و عملا این طرح ارائه شد و اکنون رهبران جنبش درحال بررسی و پاسخ به آن هستند.

وی توضیح داد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مابقی گروه‌های مقاومت دارای شروطی هستند که طرح مصر به بسیاری از آنها پرداخته، باید تضمین شوند.

البطش تصریح کرد: از میان شروطی که جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مابقی گروه‌های مقاومت برای آتش‌بس در نظر گرفته‌اند، لغو محاصره، گشودن گذرگاه‌ها و به رسمیت شناختن اعتقادات ما در حق مقابله با اشغالگران است.

وی درباره اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود، موافقت با طرح آتش‌بس مصر به این جهت صورت می‌گیرد که این فرصت داده شود تا غزه از راه‌ها و شیوه‌های دیپلماتیک از موشک‌ها و گلوله‌ها و خمپاره‌ها و تونل‌ها پاکسازی شود،‌ گفت: اینها رویایی بیش نیستند و نتانیاهو در خواب است.

البطش افزود: تصمیم‌گیری‌ها فقط با نتانیاهو و وزرایش نیست، غرب نیز خواب گرفتن سلاح از مقاومت فلسطینی و لبنانی را می‌بیند و ما به همه آنها می‌گوییم، امتحان کنید، اگر توانستید، بگیرید.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که تمام «اسرائیل» در حلقه محاصره مقاومت است و آنچه نتانیاهو می‌گوید، من حیث از المبدا از سوی ما رد شده، چون ما ملتی تحت اشغال هستیم و به عناصر اشغالگر و عوامل آن تسلیم نمی‌شویم.
منبع: فارس