۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

توافق دو کره برای بازی‌های آسیایی

دو کره شمالی و جنوبی بعد از توافق، امروز به این نتیجه رسیدند که در بازی‌های آسیایی 2014 تیم هواداری مشترکی را تشکیل دهند.
کد خبر : ۱۸۷۹۳۷
صراط: نمایندگان دو کره شمالی و جنوبی جلسه امروز خود را درباره حضور ورزشکاران کره‌شمالی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون برگزار کردند.

3 نماینده از دو کشور از ساعت 10 صبح به وقت محلی نشست خود را آغاز کردند. این برای اولین بار بود که بعد از المپیک 2008 وقتی که دو کره تصمیم گرفتند هواداران مشترکی را به المپیک پکن بفرستند، جلسه مشترکی را درباره ورزش برگزار می‌کردند. نماینده کره جنوبی در این نشست وون کیانگ سانگ، دبیر کل بازی‌های آسیایی اینچئون و نماینده کره‌شمالی هم سان وانگ هو نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک این کشور بودند.

کیانگ سانگ بعد از پایان جلسه در این باره گفت: ارتباط ما برای همفکری وسیع در خصوص افزایش ورزشکاران شرکت‌کننده کره شمالی و حضور مشروط هواداران‌شان در بازی‌های آسیایی است. ما آرام و صادقانه برای موفقیت در میزبانی بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنیم.

کره شمالی در ماه می اعلام کرده بود یک گروه 150 نفری از ورزشکاران و مربیان و همچنین گروه بزرگی از هواداران را به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام می‌کند که 19 سپتامبر تا 4 اکتبر برگزار می‌شود.

در طول این نشست دو کره درباره موارد مختلفی از جمله حمل و نقل نمایندگان ورزشی کره‌شمالی گفت‌وگو کردند که در نهایت قرار شد هر نماینده برای ماندن در کره جنوبی هزینه‌ای را بپردازد.

مذاکره‌کنندگان دو کره به این نتیجه رسیدند که یک تیم واحد برای برخی ورزش‌ها و همچنین افتتاحیه و همین طور تیم هواداری تشکیل دهند.

بازی‌های آسیایی برای سومین بار است که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود و این کشور پیش از این در سال‌های 1986 و 2002 میزبانی را برعهده داشته است.

کره شمالی در سال 2002 در این بازی‌ها شرکت کرد، اما در سال 1986 در مسابقات شرکت نداشت.

داستان اتحاد دو کره شمالی و جنوبی در افتتاحیه المپیک 2000 و 2004، المپیک زمستانی 2006 و بازی‌های آسیایی زمستانی 2007 برمی‌گردد و به جز این موارد آنها اتحادی با یکدیگر نداشتند. این برای اولین بار است که کره شمالی بعد از سال 2005، 100 هوادار را به کره جنوبی برای بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام می‌کند.

منبع: فارس