۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

شرط خالد مشعل برای آتش‌بس با صهیونیستها

رئیس دفتر سیاسی حماس پذیرش هرگونه آتش بس را به لغو تحریم و محاصره اقتصادی و نیز پایان حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و آزادی افرادی که در کشته شه شدن سه شهرک نشین بازداشت شده اند، مشروط کرد.
کد خبر : ۱۸۸۱۸۵
صراط: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف تاکید کرد: آتش بس قابل قبول نیست مگر اینکه اسرائیل تحریم و محاصره اقتصادی علیه غزه را پایان داده و حملات خود علیه آن را متوقف کرده و نیز افرادی را که در پی کشته شدن سه شهرک‌­نشین در کرانه باختری بازداشت کرده است، آزاد کند.
وی با اعلام آمادگی برای تعامل با هر میانجی که بر اساس شروط مزبور عمل کند، گفت: قطر و ترکیه نیز در کنار مصر در میانجیگری برای حل بحران ناشی از حمله اسرائیل به غزه مشارکت خواهند داشت.
مشعل در پاسخ به سوال این روزنامه انگلیسی که موشک­های حماس تاثیر چندانی نداشته و خسارت های زیادی در اسرائیل به بار نمی‌­آورد، گفت: هدف از شلیک این موشک­ها تاثیرگذاری سیاسی است نه مادی.
وی همچنین انعطاف بیشتر درخصوص گذرگاه رفح در مصر را خواستار شد.
مشعل در ادامه اظهار داشت: پس از ناکام ماندن گفت‌­وگوهای صلح به رهبری جان کری وزیر خارجه آمریکا بین فلسطین و اسرائیل که در اوریل گذشته انجام شد، دامنه خشونت و مقاومت در آینده ادامه خواهد یافت.
وی مسئولیت کشته شدن سه شهرک نشین را برعهده نگرفت ولی، هلاکت آنان را محکوم نکرده و تاکید کرد که این افراد شهرک نشین و مانند سربازان اشغالگر اسرائیلی، سرزمین ما را غصب می‌­کنند و باید در مقابل آنان مقاومت کرد.
منبع: تسنیم