۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
سیاه بازی اروپایی ها در خصوص مسئله فلسطین

اروپا رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند؟

اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای اعمال تحریم های جدید علیه رژیم صهیونیستی در صورت خودداری تل آویو برای از سرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح با فلسطینی ها است.
کد خبر : ۲۲۷۰۰۵
صراط:  طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا شامل تحریم منابع و شرکت های رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت از اقدامات قانونی فلسطینی ها در مخالفت با توسعه شهرک های صهیونیست نشین و به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور در شورای امنیت سازمان ملل است.
 
یک مقام صهیونیستی که اخیرا با سران اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرد، گفت: این پیشنهادات از حمایت بسیاری کشورهای اروپایی برخوردار است.
 
اتحادیه اروپا از سال ها قبل رژیم اشغالگر قدس را به تحریم تهدید کرده است تا روند مذاکرات صلح را تسریع و از توسعه ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین در مناطق اشغالی فلسطینی جلوگیری کند.
 
بروکسل روند اعمال تحریم ها را تا زمان برگزاری انتخابات 17 ماه مارس (26 اسفند) در مناطق فلسطین اشغالی به تعویق انداخته است؛ اما اگر بعد از انتخابات روند مذاکرات صلح از سرگرفته نشود این تحریم ها را اعمال خواهد کرد.
 
یک مقام اروپایی گفت بعضی کشورها تصور می کنند ممکن است بعد از انتخابات فرصت احیای مذاکرات با فلسطینی ها به دست آید، اما اکنون به نظر می رسد این فرصت بسیار کمرنگ است و برای تغییر رویکرد بروکسل تلاش و اتخاذ مواضع سخت گیرانه تر تلاش می کنند.
 
'نفتالی بنت' وزیر اقتصاد و دارایی رژیم صهیونیستی در نشستی محرمانه به نمایندگان 26 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا گفت که تل آویو برای رهایی از تحریم ها خود را در معرض خطر قرار نمی دهد.
 
وی به دیپلمات های اروپایی تاکید کرد: تحریم اقتصادی و منزوی کردن اسرائیل، به امید بازگشت به مذاکرات صلح ، اقدامی مناسب نیست.
 
مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی ها با میانجی گری آمریکا ماه اوریل گذشته (فروردین/اردیبهشت 1393) بی نتیجه پایان یافت؛ در حالی که تل آویو همچنان بر ادامه ساخت وساز شهرک های صهیونیست نشین اصرار می کرد.
 
اتحادیه اروپا قبل از این نیز با شهرک سازی در مناطق فلسطینی کرانه باختری و شرق بیت المقدس مخالفت کرده بود. همچنین شماری از کشورهای اروپایی جداگانه، تحریم هایی را علیه اسرائیل و کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین اعمال کرده بودند.
 
علاوه بر این مجالس بعضی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و اسپانیا درخواست برای به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را تصویب کرده اند. دولت سوئد نیز دولت فلسطین را به رسمیت شناخت. مجموع این اقدامات با مخالفت و نارضایتی اسرائیلی ها روبه رو شده است.
منبع: ایرنا