۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

اظهارات سیدحسن در جمع راهپیمایان روز قدس

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اقدام امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس گفت هر روز که می‌گذرد ضرورت زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین بیشتر روشن می‌شود.
کد خبر : ۱۸۹۱۸۹
صراط: سید حسن نصر الله در ابتدای سخنان خود در مراسم روز قدس در ضاحیه، با تشکر از حضور حاضران در مجتمع سید الشهداء گفت: تحولات غزه و ویژگی‌های روز جهانی قدس در چنین روزی،‌ دیدار ما در امروز و در این مکان را اجتناب ناگزیر کرد. در این مکانی که عادت کردیم شهدایمان را در آن تشییع و از اسیران استقبال و جشن‌های پیروزی مقاومت را در آن برگزار کنیم.

هر روز که می‌گذرد ضرورت زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین بیشتر احساس می‌شود

نصرالله با اشاره به امام خمینی و اقدام ایشان در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس گفت: روز جهانی قدس که امام خمینی (ره) آنرا اعلام کرده و «سید علی خامنه‌ای» رهبر ایران ایران بر آن تاکید کرد بایستی قضیه محوری (جهان اسلام) را به ما یادآوری کند تا قدس و فلسطین در قلب، عقل، فکر، فرهنگ، وجدان،‌اولویت‌ها و گفتمان حاضر بماند. تاکید امام (خمینی) بر آخرین جمعه ماه رمضان، تاکیدی بر قداست این قضیه و اسلامی بودن آن است.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه روز جهانی قدس، افزود: روز به روز اهمیت اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس و نیاز مبرم امت اسلامی به گرامیداشت این روز مشخص می‌شود. وقتی امروزه به وضعیت امت اسلامی بنگریم اهمیت این روز و لزوم زنده نگه داشتن آن را احساس می‌کنیم.

بعد از اشغال فلسطین، هدف از یاد بردن آرمان فلسطین بود

سید نصر الله با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای از بین آرمان فلسطین گفت: بعد از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها و سیطره کامل آنها بر همه خاک‌ فلسطین،‌ علاوه بر توسعه طلبی آنان در سرزمین‌های دیگر فلسطین دغدغه اصلی صهیونیست‌ها و هدف اصلی آنها از زمان تا کنون از بین قضیه فلسطین بود. (صهیونیست‌ها) می‌خواهند ملت و سرزمین فلسطین را به عنوان ملت و سرزمینی که وجود (خارجی) ندارد جلوه بدهند و اینکه قدس به عنوان پایتخت ابدی کشور یهود تبدیل شده است. هدف بعد از اشغالگری پایان دادن به قضیه فلسطین بود و اصلا فکر بازگرداندن یک وجب خاک فلسطین به صاحبان آن و بازگشت یک آواره به خانه و کاشانه‌اش را به ذهن خود راه نمی‌دادند. لذا در اسرائیل درباره قدس و ممنوعیت بازگشت آوارگان اجماع می‌بینم.

منبع: فارس