۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

کیفیت پایین قطعات خودروهای داخلی

قائم مقام سازمان ملی استاندارد کشور گفت: در 80 مورد خودرویی که در یک سال خریداری کرده ایم و آزمایشاتی که روی آنها انجام گرفته، نمرات منفی این خودروها سه برابر افزایش داشته که این نشان دهنده بی کیفیت بودن قطعات مورد استفاده در این خودروهاست.
کد خبر : ۱۹۰۳۳۴
صراط: قائم مقام سازمان ملی استاندارد کشور پیش ظهر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: ادارات کل استاندارد در استانهای کشور در سال گذشته بیش از 235 هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد مصرفی و... در کشور داشته اند.

فریدون بلغاری با اشاره به اینکه افزایش بازرسی ها در کشور، زمینه ازدیاد کالاهای بی کیفیت در بازار را کاهش می دهد، گفت: اولین و مهمترین هدف این سازمان کنترل کیفیت کالاهای تولیدی در کشور است.

وی بیان داشت: سال گذشته بیش از 30 میلیارد تومان کالای داخلی خریداری شده است که همگی آنها مورد آزمایش قرار گرفته اند و مورد تایید هستند.

قائم مقام سازمان ملی استاندارد کشور گفت: در 80 مورد خودرویی که در یک سال خریداری کرده ایم  و آزمایشاتی که روی آنها انجام گرفته است، نمرات منفی این خودروها سه برابر افزایش داشته است که این نشان دهنده بی کیفیت بودن قطعات مورد استفاده در این خودروهاست.

بلغاری با اشاره به اینکه پروانه های استاندارد واحدهای تولیدی سریعتر از گذشته صادر می شود، تاکید کرد: مهمترین هدف ما در انجام کار، رسیدن به سطح رقابت در بازارهای بین المللی است.

منبع: مهر