۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱

یک مدال، تنها سهم ایران در ۴ وزن اول

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان به مدال نقره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان دست یافت.
کد خبر : ۱۹۰۶۶۸
صراط: مسابقات 4 وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، از عصر امروز (سه‌شنبه) در شهر زاگرب کرواسی آغاز شد که پیام بویری، نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف ترکیه‌ای در فینال به مدال نقره دست یافت. سایر نمایندگان کشورمان هم حذف شدند تا فرنگی‌کاران جوان کشورمان با تنها یک مدال به کار خود در روز اول پایان بدهند.

پیام بویری در وزن 74 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 12 بر 2 کولکوفس از لیتوانی را شکست داد و در یک‌هشتم نهایی هم ساسیچ از کرواسی را 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه یک بر صفر عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. بویری در این مرحله با نتیجه یک بر صفر بولکوادزه از گرجستان را مغلوب کرد و فینالیست شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 2 بر 2 (ضربه فنی) مقابل فرقان بایراک از ترکیه شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. در این وزن 32 کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند.

رضا خدری در وزن 50 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مقابل اسلام‌جان بهراموف، قهرمان جوانان آسیا از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد، اما در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب لوازی از اسلواکی شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن  19 نفر حضور دارند.

در وزن 60 کیلوگرم علی ارسلان در دور اول با نتیجه 12 بر 2 مغلوب یاسین اوزای از فرانسه شد که با توجه به شکست حریفش از گردونه مسابقات حذف شد. در این وزن 32 نفر روی باسکول رفته‌اند.

در وزن 96 کیلوگرم محمد ابراهیمی در دور اول با نتیجه 3 بر صفر فریدریکاس از لتونی را شکست داد و در دور دوم هم با نتیجه 4 بر صفر از سد آبگاریان از ارمنستان گذشت و به یک‌چهارم نهایی رسید، اما در این مرحله با نتیجه یک بر صفر مغلوب بلادوف از نروژ شد و از حضور در نیمه‌ نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در این مرحله حذف شد. در این وزن 28 نفر حضور دارند.
منبع: فارس