۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

تصمیم ناتو درباره اوکراین و روسیه

دبیرکل ناتو که برای گفت‌وگو با مقامات اوکراین امروز وارد پایتخت این کشور شد، از قطع رابطه با روسیه و افزایش همکاری‌ها با اوکراین خبر داد.
کد خبر : ۱۹۰۷۹۰
صراط: دبیرکل ناتو که برای گفت‌وگو با مقامات اوکراین امروز وارد پایتخت این کشور شد، از قطع رابطه با روسیه و افزایش همکاری‌ها با اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، «آندرس‌ فوگ راسموسن» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که برای دیدار و گفت‌وگو با سران اوکراین امروز پنجشنبه وارد این کشور شد، ضمن اعلام حمایت سیاسی از سران کی‌یف، از قطع رابطه با روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

«راسموسن» گفت که ناتو علاوه بر قطع همکاری‌ها با روسیه، در راه تقویت دفاع جمعی اعضای خود و افزایش سطح همکاری‌ها با اوکراین گام برخواهد داشت.

تنش‌های روسیه و غرب بر سر اوکراین در هفته‌های اخیر به خصوص پس از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در مرز اوکراین و روسیه شدت گرفته است.

ناتو چند روز پیش مدعی شد که 20 هزار نیروی روسی در مرز اوکراین و این کشور مستقر شده‌اند، مقامات اوکراین نیز از عزم خود برای پیوستن به این سازمان خبر داده‌اند.

مقامات روسیه نسبت به عواقب پیوستن اوکراین به ناتو و رسیدن این پیمان نظامی به مرزهای خود، به مقامات کی‌یف هشدارهایی جدی داده‌اند.

منبع: فارس