۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

گزارش سايت AFC از لژيونرهاي ايران

سايت AFC در گزارشي به تغيير باشگاه بازيکنان ايراني پيش از جام ملت‌هاي آسيا پرداخته است.
کد خبر : ۱۹۰۸۱۰
صراط:تيم ملي فوتبال ايران 154 روز ديگر بايد در جام ملت‌هاي آسيا به ميدان برود در اين فاصله زماني ستاره‌هاي تيم ملي فوتبال ايران تيم‌هايشان را تغيير داده‌اند تا فصل جديد براي آنها آغاز شود.

 سايت AFC در گزارشي به بررسي ستاره هاي تيم ملي فوتبال ايران و تيم‌هاي جديدشان پرداخته و نوشته است:

«شاگردان کارلوس کي‌روش مي خواهند پس از جام جهاني برزيل در جام ملت‌هاي آسيا نمايش خوبي داشته باشند. در اين بين حضور بازيکنان لژيونر اهميت زيادي براي موفقيت تيم ملي ايران دارد. اشکان دژاگه، جواد نکونام و رضا قوچان نژاد سه بازيکن ايراني هستند که در يک ماه گذشته تيم‌هايشان را تغيير داده‌اند.

ايران پس از آن که نتوانست از گروه خود به مرحله حذفي جام جهاني صعود کند مصمم است تا در استراليا به نتيجه خوبي دست يابد. آنها به اين منظور روي ستاره‌هايشان نظير دژاگه، نکونام و قوچان‌نژاد حساب ويژه‌اي باز کرده‌اند.

اشکان دژاگه که توانست در ليگ برتر درخشش خوبي داشته باشد از اين تيم جدا شد و به باشگاه العربيه قطر پيوست. او مي‌خواهد با العربي در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ قطر خودش را نشان دهد. او در دو فصل گذشته با فولام 49 بازي کرد و شش بار نيز موفق به گشودن دروازه حريفان شد. دژاگه براي پيوستن به العربي پيشنهاد تيم‌هايي از بوندسليگا و ليگ برتر را رد کرد. اين بازيکن ايراني - آلماني در تيم فولام عملکرد بسيار خوبي داشت تا جايي که به عنوان بهترين بازيکن فصل گذشته اين تيم از ديد هواداران انتخاب شد. او اکنون با چالش جديدي در زندگي ورزشي خود روبه‌رو شده است.

اين داستان با جواد نکونام کاملا متفاوت است. نکونام برخلاف دژاگه پس ازحضور در ليگ ايران و ليگ کويت بار ديگر به اروپا بازگشت. نکونام 33 ساله که کاپيتان تيم ايران محسوب مي‌شود اميدوار است بتواند همراه اوساسونا بار ديگر به ليگا صعود کند. حضور او قطعا قدرت خط دفاع تيم اوساسونا را بالا مي برد. شايد جام ملت‌هاي آسيا آخرين حضور نکونام در رده ملي باشد. به همين خاطر حفظ آمادگي براي نکونام اهميت زيادي دارد.

رضا قوچان نژاد، ديگر بازيکن ايراني که در تيم چارلتون بازي مي‌کرد نيز راهي الکويت کويت شد. انتقالي که خيلي‌ها انتظار آن را نداشتند چرا که مهاجم گلزن ايراني مي توانست پس از درخشش در جام جهاني به تيم ديگري راه يابد. مهاجم 26 ساله که در هر سه بازي ايران در جام جهاني حاضر بود اميد زيادي براي احياي خود در تيم الکويت دارد.

ايران يکي از تيم‌هاي مدعي در جام ملت‌هاي آسيا محسوب مي‌شود که اميدوار است با درخشش بازيکنان لژيونر خود نتيجه خوبي در استراليا کسب کند.

برنامه بازي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا به شرح زير است:

ايران – بحرين 11 ژانويه ورزشگاه ملبورن

ايران – قطر 15 ژانويه ورزشگاه سيدني

ايران – امارات 19 ژانويه ورزشگاه بريزبان



گزارش سايت AFC از لژيونرهاي ايران
منبع: ایسنا
برچسب ها: لژیونر ایران صراط