۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

وزیر نیرو: شرمنده مردم هستیم

وزیر نیرو گفت: دولت در انجام مسئولیت‌های خود برای رفع مشکل کم‌آبی کوتاهی نکرده است.
کد خبر : ۱۹۱۱۴۴
صراط: وزیر نیرو گفت: دولت در انجام مسئولیت‌های خود برای رفع مشکل کم‌آبی کوتاهی نکرده است.

حمید چیت‌چیان ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد اظهار کرد: شرمنده مردم هستیم، اما دولت ذره‌ای و لحظه‌ای در انجام مسئولیت‌های خود برای رفع مشکل کم‌آبی کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

وی افزود: وزارت نیرو با تمام ظرفیت‌های موجود تلاش خود را برای رفع مسائل حوزه آب به کار می‌گیرد.

وزیر نیرو ادامه داد: در استان قزوین نیز سه طرح فعال شامل احداث سد نهو، بالاخانلو و یک سد مشترک با استانهای تهران و البرز در حال اجراست و علاوه بر این سه طرح مطالعاتی نیز وجود دارد که در دست مطالعه قرار گرفته است.

چیت‌چیان عنوان کرد: طبیعت با ما همراهی نکرد و تغییرات اقلیمی نیز مزید بر علت شد تا در سال‌های اخیر با خشکسالی سختی روبه‌رو شویم.

وزیر نیرو تصریح کرد: با این حال بسیار فراتر از اختیارات خود کارها را به انجام رسانده‌ایم و تمام کارکنان این وزارتخانه برای خدمت بیشتر سر تا پا حرص و ولع هستند و محدودیت‌ها اعم از شرایط مالی و وضعیت آب کشور دست ما را بسته است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال حدود هشت درصد نسبت متوسط بارش 46 سال گذشته کاهش داشته‌ایم میزان روان‌آب رودخانه‌های ما با 48 درصد کاهش همراه بوده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: با این حال آنچه می‌تواند تلاش‌های وزارتخانه را به نتیجه برساند مدیریت مصرف آب است و در صورت تحقق این امر با همین منابع موجود نیز قادر هستیم نیازهای مردم را در زمینه آب شرب، کشاورزی و صنعتی با مدیریت مصرف تأمین کنیم.

چیت‌چیان یادآور شد: امید است با وجود پیچیدگی‌های منابع آب با همدلی و همکاری بر تمام مشکلات غلبه کنیم و در این صورت با همدلی مسئولان و مردم در آینده شاهد بهبود شرایط آب و برق هستیم.

این مسئول همچنین تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز از نیروگاه‌های بزرگ کشور است که به برکت وجود و فعالیت آن با توجه به توسعه‌ای که در صنایع قزوین اتفاق افتاده بدون هیچ کمبودی این استان توانسته است به رشد صنعتی برسد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط وزیر نیرو آب