۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
سه ماه زودتر کلید خورد

فشار دولت روی جانشین ندیده ضرغامی!

به نظر می رسد دولت چندان بی میل نیست از همین حالا فشار روانی را روی رییس آتی صداوسیما وارد کند، چه بسا این فشارها رسانه ملی را در دوره جدید آن، بیش از حالا به تریبون اختصاصی حامیان کاروان تدبیر و امید تبدیل کند!
کد خبر : ۱۹۳۰۲۲
گروه سیاسی صراط - سوم خرداد 83، رهبر معظم انقلاب طی حکمی عزت الله ضرغامی را جانشین علی لاریجانی در صدا و سیما کردند. در آبان سال 88 نیز ریاست ضرغامی 5سال دیگر تمدید شد تا مدیریت او بر صدا و سیما ده ساله شود.

اکنون در حالی که تنها 3 ماه تا پایان دوره ریاست وی بر صدا و سیما باقی مانده و هنوز معلوم نیست این مدت باز هم تمدید خواهد شد یا خیر، دولتی ها نوک پیکان انتقادات خود به صدا و سیما را تیزتر کرده اند و به نظر می‌رسد برای تاثیرگذاری روی رییس آینده رسانه ملی از هم اکنون برنامه هایی دارند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، ماجرای گلایه های دولت از صدا و سیما بعد از سفرهای استانی حسن روحانی رنگ و بوی جدی به خود گرفت. دولتی ها اعتقاد داشتند صداوسیما میزان استقبال از دولت را نادیده گرفته و این درحالی است که در دوره رئیس جمهور قبلی این استقبال ها کامل پوشش داده می شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در این خصوص گفت: "در خاتمه سفر آقای رئیس‌جمهور به خوزستان یک اجتماع پرافتخار و به‌یادماندنی از سوی مردم مقاوم، متدین، فهیم و مردمی که هر واژه‌ فضیلتی برای آنها به کار ببریم، کم گفته‌ایم در خرمشهر با حضور آبادانی‌های عزیز صورت گرفت که در آن جایگاهی که ما حضور داشتیم و تا آنجا که چشم کار می‌کرد مردم حضور داشتند و ای کاش رسانه ملی که در این سفر حاضر بود و زحماتی هم کشید می‌توانست این افتخار ملی را که مردم آن منطقه داشتند را هم به تصویر بکشد تا مردم خوب و پرعاطفه ایران هم از این که مردم قدرشناس و رنج‌دیده خرمشهر و آبادان از رئیس‌جمهور‌شان این چنین استقبال کردند باخبر می‌شدند ولی متاسفانه این صحنه‌ها به خوبی به تصویر کشیده نشد."

پس از آن هم ماجرای مصاحبه تلویزیونی حسن روحانی و درخواست دولتی ها برای حضور مجری موردنظر خود در این مصاحبه مطرح شد که در نهایت به تغییر مجری ها و گلایه دولت از صدا و سیما و همچنین نامه نگاری ضرغامی منجر شد.

ماجرای حذف یارانه بگیران پر درآمد هم موضوع دیگری بود که دولت در نحوه پوشش آن به عملکرد صدا و سیما انتقاد و اعلام کرد موضع گیری "تبلیغی و غیر واقعی و کنایه آمیز" صدا و سیما مردم را به گرفتن یارانه نقدی تشویق می کند نه نفی آن.

سپس حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی که بسیاری او را پشت برنامه انتقاد از صدا و سیما می دانند، با انتقاد شدید اللحن از رسانه ملی گفت: "صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی."

آشنا به تازگی صدا و سیما را به آنتن فروشی هم متهم کرده و گفته "اتفاقی که در سال‌های اخیر به ویژه 2 سال گذشته در صداوسیما در حوزه تبلیغات تجاری رخ داده است یکی از فجایع فرهنگی در کشور ما است که با نبود تدبیر مناسب در مورد مدیریت دخل و خرج یک بنگاه مدیریتی رخ می‌دهد."

رییس‌جمهور نیز در ادامه داستان حملات به رسانه ملی، در جریان سفر خود به اردبیل گفته: "رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنها است."

به نظر می رسد اظهارات اخیر حسن روحانی در اردبیل این پازل را تکمیل کرده است. حال باید منتظر ماند و دید هدف از این فشارها و اقدامات و تهاجمات رسانه ای، سه مله قبل از انتخاب رییس جدید رسانه ملی چیست؟

به نظر می رسد دولت چندان بی میل نیست از همین حالا فشار روانی را روی رییس آتی صداوسیما وارد کند، چه بسا این فشارها رسانه ملی را در دوره جدید آن، بیش از حالا به تریبون اختصاصی حامیان کاروان تدبیر و امید تبدیل کند!