۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
اقدامی که می‌توانست صدروزه انجام شود

روحانی از احیای سازمان مدیریت پشیمان شد؟

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از آن کارهایی بود که می‌توانست در ۱۰۰ روز اول انجام شود.
کد خبر : ۱۹۴۴۴۸
صراط: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رییس جمهور از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشیمان شده است یا احتمالا نمی‌خواهد چیزی را که گفته، اجرا کند.غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشت: وقتی که آقای روحانی در انتخابات سال 92 پیروز شد نخستین طرحی که مجلس تصویب کرد و با رای بسیار خوبی تصویب شد، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود. در واقع علامت خوبی را برای دولت آقای روحانی فرستادیم که ما آماده احیای سازمان هستیم و همکاری‌های بعدی را هم خواهیم داشت.
 
وی افزود: برخلاف انتظار و صحبت اولیه، دولت در صحن علنی عملا طرح احیای سازمان مدیریت مخالفت کرد یا به عبارتی نمی‌گذاشت این کار انجام شود اما مجلس طرح را تصویب کرد.
 
وی اضافه کرد: یکی از شعارهای اصلی تقریبا اکثرا کاندیداهای ریاست‌جمهوری و نیز دکتر روحانی همین موضوع بود که این سازمان را احیا می‌کند و به نوعی شاه‌بیت همه مسائل برای نظم اقتصاد است.
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد فرایند تصویب طرح احیای سازمان مدیریت اظهار داشت: در فاصله پیروزی انتخاباتی آقای روحانی تا دولت جدید روی این طرح کار می‌کردیم و در این مدت با نزدیکان آقای روحانی هم، همفکری داشتیم تا زمانی که دولت روی کار می‌آید، نخستین کارش احیای سازمان مدیریت باشد. فکر هم می‌کردیم و می‌کنیم که محیط عامل نشاط سیستم اداری و نظم اقتصاد کشور احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از دولت احمدی نژاد در مورد انحلال سازمان مدیریت گفت: یکی از ابزارهای انتقادی شدید نسبت به دولت گذشته به خصوص در جمع نخبگان، روشنفکران و کارشناسان این بود که چرا این سازمان را منحل کردند و بعد هم همیشه بحث بود که یکی از دلایل اصلی به‌هم ریختگی اقتصاد کشور، نبود یک سازمان برنامه‌ریزی است.
 
تاجگردون افزود: مجلس طرح را تصویب کرد و طرح به شورای نگهبان رفت اما شورای نگهبان چند ایراد اساسی گرفت. ایرادات هم بعضا درست بود. بالاخره در این چند ماه گذشته قرار شد که متن واحدی را که توافقی باشد، به نتیجه برسانیم اما در حال حاضر علامتی از سوی دولت برای اجرای آن ندارد.
 
وی اضافه کرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از آن کارهایی بود که می‌توانست در 100 روز اول انجام شود اما کم‌ کم فکر می‌کنم در 14 تا 100 روز هم انجام نشود. از صحبت‌های آقای نوبخت هم این‌طور برداشت می‌شود که سازمان به این زودی‌ها احیا نمی‌شود و دو معاونت زیرنظر ایشان رفته است.
 
تاجگردون در مورد چرایی مخالفت رییس جمهور با این طرح گفت: بالاخره نبود این سازمان یک قدرتی را در یکجا متمرکز می‌کند و معمولا آدم این قدرت را خیلی کم دوست دارد پخش کند. آقای رییس‌جمهور هم باید به فکر این موضوع باشد، چون این مساله می‌تواند فرد رییس‌جمهور را به مسیر اشتباهی بیندازد.

منبع: پارس نیوز