۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
باقری‌نیا:

خواستم مرا برکنار کنند

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان مدعی شد استقلال در نیمه دوم دیدار مقابل تیمش حرفی برای گفتن نداشته است.
کد خبر : ۱۹۴۷۵۲
صراط: عبدالمجید باقری‌نیا پس از بازی نفت مسجد سلیمان و استقلال که با شکست 2 بر صفر تیمش همراه بود، اظهار داشت: این هفته شاید یکی از بدترین هفته‌های سه ماه گذشته‌ام را پشت سر گذاشتم. بازیکنان ما در این مدت بدون دریافتی بوده‌اند و بیشتر آنها بازیکنان شهرستانی هستند که بی‌پولی آنها را اذیت کرده است.

وی افزود: این هفته باشگاه حرکتی را انجام داد و 15 درصد از قرارداد بازیکنان را به صورت چک پرداخت کرد تا آنها شرایط بهتری پیدا کنند در حالی که اکنون زمان پرداخت قسط دوم آنهاست. بنده کلی تلاش کردم، با بازیکنان صحبت کردم و کارهایی انجام دادم که هیچ وقت جزو اصول کار من نبوده اما در طول هفته صحبت‌هایی را با بازیکنان انجام دادم که آنها امروز بهترین بازی خود را انجام دهند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: باید حرف آقای قلعه‌نویی را تکرار کنم. ما در نیمه دوم کاری کردیم که استقلال حرفی برای گفتن نداشت و این کار مقابل تیمی انجام شد که در صدر جدول حضور دارد و بهترین تیم حال حاضر لیگ است. بی‌دلیل نیست که استقلال بهترین تیم لیگ محسوب می‌شود. آنها توانستند مقابل ما از کوچک‌ترین موقعیت‌های‌شان استفاده کنند.

باقری‌نیا با بیان اینکه برخی گفته‌های تاکتیکی‌‌اش در بازی رعایت نشده است، گفت: از استقلال دو گل شبیه به هم خوردیم و گل‌های این تیم از چپ و راست به یک شکل وارد دروازه ما شد. دقیقاً نکاتی که به خط دفاعی‌مان گوشزد کرده بودم رعایت نشد تا دو گل شبیه به هم بخوریم. البته با این امکانات و بضاعتی که ما داریم به بازیکنانم افتخار می‌کنم و شاید هر تیمی شرایط ما را داشت مقابل استقلال فوتبال بازی نمی‌کرد اما بازیکنان خوزستانی و غیرخوزستانی ما همه یکدل بودند و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد: استقلال تیمی است که از بازیکنان ملی‌پوش بهره می‌برد. آنها از کوچک‌ترین موقعیت‌های خود استفاده کردند اما بازیکنان نفت نتوانستند از موقعیت‌هایی که داشتند استفاده کنند و این مشکل اساسی ما بود. خوشبختانه قرارداد بازیکن برزیلی ما امروز منعقد شد و شاید او بتواند مشکلات ما را در خط حمله حل کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در خصوص پنالتی که زنیدپور مقابل استقلال خراب کرد، اظهار داشت: در طول هفته بعد از تمرینات با بازیکنانی چون زنیدپور و تیغ‌نورد تمرین پنالتی کردیم و حتی روز گذشته هر دوی این بازیکنان 13 پنالتی زدند. تیغ‌نورد یکی از پنالتی‌هایش را خراب کرد اما زنیدپور همه توپ‌هایش را به سمت راست زد و موفق شد همه آنها را گل کند. تعجب کردم که زنیدپور امروز چرا پنالتی‌اش را به سمت چپ و هوایی زد.

باقری‌نیا با اشاره به اینکه بازیکنانش جوان و کم‌تجربه هستند، گفت: تیم ما بسیار خوب بازی کرد و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه استقلال خلق کردیم اما بازیکنان ما به دلیل جوانی نمی‌توانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند. شاید اگر این موقعیت‌ها دست استقلالی‌ها بود می‌توانستند نتیجه بهتری بگیرند.

وی در واکنش به این موضوع که نفت مسج دسلیمان این هفته نمایش بهتری نسبت به بازی با تراکتورسازی داشت، عنوان کرد: منظورتان این است که ما هفته گذشته مقابل تراکتورسازی به همین اندازه خوب بازی نکردیم؟ به نظرم ما مقابل تراکتورسازی خیلی بهتر از بازی مقابل استقلال بودیم و این موضوع را آقای قلعه‌نویی نیز گفت. او بازی تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود. به نظرم در بازی با تراکتورسازی بسیار راحت‌تر کار کردیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنانش نمی‌توانستند با توجه به رویارویی با استقلال انگیزه بیشتری داشته باشند، گفت: بچه‌های ما از نظر روحی بسیار خوب و شارژ بودند اما این موضوع فقط به لحاظ روحی و روانی به تیم ما کمک می‌کرد و از نظر فنی و تاکتیکی کمکی به تیم ما نکرد. اگر ما مقابل تیمی قدرتمندتر از خودمان بهتر بازی کنیم دلیل نمی‌شود که از نظر تاکتیکی بهتر از آنها باشیم اما با این وجود ما کار تاکتیکی خودمان را انجام دادیم و بسیار خوب بودیم.

باقری‌نیا در پاسخ به این سؤال که مشکل گلزنی تیمش را چه زمانی حل خواهد کرد، اظهار داشت: بیشترین تمرکز من برای این است که چگونه مشکل گلزنی تیم را حل کنم اما مهاجم باید به صورت ذاتی گلزن باشد. ما تاکنون توانستیم این مشکل را حل کنیم اما امیدواریم بازیکن برزیلی مشکل‌مان را در گلزنی حل کند تا بازی‌مان کامل شود. البته در کنار این موضوع باید مشکلات دیگر را هم برطرف کنیم.

وی افزود: تیم ما مشکلاتی دارد و به همین دلیل از آقای نظری خواستم که برای ایجاد شوک در تیم من را برکنار و شخص دیگری را جایگزین کند. این نه خواست من بلکه خواست هواداران است.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در انتقاد به این موضوع که آیا نمی‌خواهد بیشتر از این تلاش کند تا به قولی که داده عمل کند، گفت: من تمام تلاشم را انجام دادم و باید باز هم تلاش کنم تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد و این شکست‌ها را شاهد نباشیم.

باقری‌نیا درباره اینکه چرا بازیکنان جدیدی به این تیم اضافه نمی‌شوند، تأکید کرد: فکر می‌کنید معرفی کردن بازیکن برای من کاری دارد؟ می‌توانم فهرست 10 نفره‌ای را هم اکنون به باشگاه بدهم اما مشکلات بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. مدیرعامل باشگاه در مصاحبه‌ای وقتی درباره تغییر کادر فنی از او سؤال شده بود پاسخ داد مشکلات ما آنقدر بزرگ است که تغییر کادر فنی در آن جایی ندارد. بنابراین باید این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیگیر حضور بازیکن برزیلی هستیم اما اگر این بازیکن بخواهد بیاید باید او راکجا ببریم و کجا زندگی کند؟

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان یادآور شد: ما تنها در بازی با پیکان سه دفاع خود را داشتیم و در بازی‌های بعدی کمبود بازیکن را احساس کردیم. از جمله در تبریز و بازی امروز در خط دفاع همه بازیکنان خود را نداشتیم.

باقری‌نیا با اشاره به اینکه بازیکنان نفت مسجد سلیمان از گرفتن 15 درصد قرارداد خود امتناع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آنها نخواستند این مبلغ را دریافت کنند، چرا که قرار بود تا پایان هفته دوم 40 درصد از قرارداد خود را بگیرند. من و حموله با بازیکنان صحبت کردیم اما سؤال آنها این بود که اگر این چک را بگیریم بقیه 40 درصد قرارداد ما چه می‌شود؟!

وی تأکید کرد: من هم با شما خبرنگاران هم‌عقیده‌ام که باید در یک جا بنشینیم و برای این مشکلات راه حل نهایی پیدا کنیم. من امروز به مدیرعامل باشگاه گفتم با برکناری من به تیم شوک وارد کند. البته می‌دانیم که شوک جای دیگری است. به هر صورت من سنگ صبور تیم شدم و تلاش می‌کنم بازیکنان ناراضی را آرام کنم.

منبع: تسنیم