۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

اسراییل 17 خبرنگار را کشته است

اتحادیه رادیو و تلویزیون های محلی فلسطینی اعلام کرد هفت خبرنگار ماه اوت به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند.
کد خبر : ۱۹۴۹۱۷
صراط: اتحادیه رادیو و تلویزیون های محلی فلسطینی اعلام کرد هفت خبرنگار ماه اوت به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الرساله نت ، این منبع با اشاره به کشته شدن هفت خبرنگار ماه اوت به دست نظامیان اسرائیلی خواستار تشکیل کمیته تحقیق عربی و بین المللی در خصوص این جنایت شد.

این منبع در گزارشی ماهانه افزود نظامیان اسرائیلی طی ماه اوت هفت خبرنگار از جمله سیمونا کامیلی خبرنگار ایتالیایی را کشته و 15 تن دیگر را زخمی کرده اند.

این منبع همچنین خبرنگارانی که طی جنگ غزه کشته شده اند 17 تن اعلام کرد و افزود خانه نه خبرنگار فلسطینی نیز در نوار غزه منهدم شده است.

دو خبرنگار نیز طی ماه گذشته بازداشت و سه تن دیگر از جمله معاذ حامد خبرنگار خبرگزاری آناتولی در کرانه باختری رود اردن برای تحقیق و بازجویی احضار شده اند.

جنگنده های اسرائیلی نیز طی ماه گذشته چهار مقر و دفتر اطلاع رسانی را در نوار غزه به طور کامل منهدم کرده اند و به ده ها دفاتر مطبوعاتی دیگر در غزه اسیب رسانده اند.

این منبع تشکیل کمیته فلسطینی عربی و بین المللی را جهت پرداخت غرامت به خبرنگاران و منابع اطلاع رسانی که دفاترشان یا مقرهای آنان در حملات نظامیان اسرائیلی آسیب دیده اند ، خواستار شد.