۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

شرکت هواوی متهم به سرقت فناوری شد

شرکت مخابراتی تی –موبایل دادخواستی را علیه شرکت چینی هواوی تقدیم دادگاه کرده و این شرکت را به سرقت فناوری رباتیک خود متهم کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۹۵۴
صراط: شرکت مخابراتی تی –موبایل دادخواستی را علیه شرکت چینی هواوی تقدیم دادگاه کرده و این شرکت را به سرقت فناوری رباتیک خود متهم کرده است.

به نقل از آندروید هدلاین، نرم افزار مورد نظر تی –موبایل برای بررسی و آزمایش گوشی‌های مختلف قابل استفاده است و با استفاده از آن می‌توان از کارآیی و عدم وجود مشکل در گوشی‌های مختلف تلفن همراه اطمینان حاصل کرد.
 
تی –موبایل مدعی است هواوی از این نرم افزار تست برای بررسی وضعیت و شرایط گوشی‌های ساخت خود استفاده کرده است. در بخشی از این دادخواست آمده که هواوی کارمندان خود را در قالب جاسوسانی به آزمایشگاه Bellevue تی –موبایل فرستاده و آنها عکس‌هایی از این ربات تست کننده موسوم به Tappy و نرم افزار مورد استفاده آن تهیه کرده‌اند و به شرکت چینی منتقل کرده‌اند.
 
تی – موبایل مدعی است این جاسوسی هواوی باعث صرفه‌جویی صدها میلیون دلاری برای این شرکت شده است. هواوی در پاسخ ضمن پذیرش سوءرفتار دو کارمند خود در حین حضور در شرکت تی –موبایل از اخراج آنها به همین علت خبر داده و از همکاری کامل خود با تحقیقاتی که در این زمینه به عمل می‌آید خبر داده است.
منبع: فارس