۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

بازی رایانه‌ای «شهرموش‌ها» می‌آید

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای بازی رایانه‌ای «شهرموش‌ها» با سبک استراتژی پروانه ساخت صادر کرد.
کد خبر : ۱۹۵۱۹۴
صراط: شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای بازی رایانه‌ای «شهرموش‌ها» با سبک استراتژی پروانه ساخت صادر کرد.

این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای به نام «موشوندان»  به نویسندگی علی یعقوبی و بهرنگ تنکابنی برای «شرکت درسا رسانه هوشمند» طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.
 
"شهرموش ها"در سال 1364 برای نخستین بار پایشان به پرده سینما باز شد، گیشه پررونقی را برای سینماهای نمایش رقم زدند وحال با گذشت حدود 30 سال از ساخت قسمت نخست شهر موش ها، قسمت دوم آن نیز ساخته شد و در نهایت کپل و همکلاسی هایش که حالا مسن و بچه دارشده اند؛ پس از سه دهه، از روز چهارشنبه 5 مرداد در سینماهای شهر تهران روی پرده رفتند. این حضور سینمایی با ثبت یک رکورد همراه بود.
 
موفقیت  قسمت اول و دوم فیلم سینمایی شهر موش‌ها تولید کنندگان بازی را برای تولید یک اثر موفق در حوزه گیم ترغیب کرد و همین امر سبب شد تا  شرکت "درسا رسانه هوشمند" متقاضی دریافت مجوز برای ساخت  بازی‌ رایانه ای موشوندان از بنیاد ملی بازی های رایانه ای شود وشورای صدور پروانه ساخت بنیاد پس از بررسی طرح بازی در شهریور ماه سال‌جاری پروانه ساخت را برای بازی یاد شده ،صادر کرد.
 
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
 
متقاضیان دریافت پروانه تولید "بازی های رایانه ای"می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیادملی‌بازی‌های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.
منبع: فارس