۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

اخراج دانشجویان نشانه کینه اروپایی‌هاست

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اخراج دانشجویان ایرانی از کشور نروژ را نشان‌دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی از نظام اسلامی دانست و گفت: وزارت امور خارجه و وزارت علوم در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند.
کد خبر : ۱۹۵۲۵۷
صراط: رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اخراج دانشجویان ایرانی از کشور نروژ را نشان‌دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی از نظام اسلامی دانست و گفت: وزارت امور خارجه و وزارت علوم در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند.
 
حسین قدیانی رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اخراج دانشجویان ایرانی از کشور نروژ را نشان دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی از نظام اسلامی دانست و گفت: وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت علوم در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند.
 
وی افزود: البته اخراج دانشجویان ایرانی برای کشور ما نگرانی ایجاد نمی‌کند زیرا ما در بحث فناوری‌های نوین علمی از دانشگاه‌های اروپایی کمتر نداریم و هر زمان به علم خودمان متکی شدیم به خود‌باوری بیشتری رسیده‌ایم.
 
قدیانی گفت: آنها فقط از نیروهای‌ ما بهره‌برداری می‌کنند و اتفاقا نبود دانشجویان ایرانی به زیان خود آنهاست.
 
وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر بر مرز خودکفایی است گفت: ما باید به پیشرفت‌ کشورهای دیگر نگاه داشته باشیم و در کشور خودمان به صورت هدفمند در مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه‌ریزی کنیم، پذیرش دانشجو در کشور باید نیازمحور باشد در حالی که در حال حاضر بین آموزش و نیاز کشور هماهنگی نیست.
 
قدیانی با بیان اینکه کشور نروژ قدرتی ندارد که بخواهد با کشور ما مقابله کند گفت: اخراج دانشجویان ایرانی ضعف کشور نروژ را می‌رساند زیرا هیچ دستاویزی برای دشمنی با ایران نداشته است و به همین منظور از این طریق عمل کرد در حالی که این کار نشان دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی است.
 
رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ضرورت مطالبه جدی مسئولان در بخش حقوق بین‌الملل گفت: اگر حق دانشجویان ایرانی مطالبه نشود کم‌کاری وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت علوم است.
منبع: فارس