۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

واردات، صنعت خودرو را بیمارتر می‌کند

یک عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه واردات خودرو با هر هدف و توسط هر بخش و گروهی، آسیب جدی به صنعت خودرو می‌زند و می‌تواند منجر به تعطیلی این صنعت شود، گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو به هر طریق خطرناک بوده و باید نسبت به کنترل آن نظارت بیشتری به عمل آید.
کد خبر : ۱۹۶۵۴۲
صراط: ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اين كه واردات خودرو با هر هدف و توسط هر بخش و گروهی، آسیب جدی به صنعت خودرو می زند و می تواند منجر به تعطیلی این صنعت شود، گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو به هر طریق خطرناک بوده و باید نسبت به کنترل آن نظارت بیشتری به عمل آید.
 
وی افزود: در حال حاضر صنعت خودرو دچار بیماری است و واردات خودرو نه تنها این صنعت را درمان نمی کند بلکه آن را با مشکلات جدی تری مواجه نموده و بیمارتر خواهد کرد.
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه صنعت خودرو دارای مشکلات زیادی است، اظهار کرد: در این شرایط، هر گونه واردات خودرو به بدنه این صنعت آسیب می زند و موجب رکورد و ورشکستگی آن خواهد شد.
 
نکو با بیان این که صنعت خودرو، صنعت مقاومی نیست و با راهکارهایی باید آن را از شرایط فعلی خارج کنیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی، هر گونه واردات خودرو، این صنعت را با مشکلات بیشتری مواجه می نماید.
 
وی با اشاره به این که نگاه ها نسبت به واردات خودرو باید تغییر کند، اظهار کرد: صنعت خودرو با مشکلاتی به لحاظ شاخص های کیفی رو به روست و به پیشرفت های مورد انتظار و دست آوردهای قابل قبول دست نیافته است.
 
نکو با بیان این که واردات خودرو، مصرف کنندگان داخلی را به استفاده از خودروهای خارجی سوق خواهد داد، تصریح کرد: در صورتی که خودروسازان ایران به لحاظ شاخص های کیفی هم تراز با صنعت خودروسازی دنیا در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنند، واردات خورو رقابت پذیری ایجاد کرده و موجب ارتقاء و رشد این صنعت خواهد شد.
 
نماينده مردم رباط كريم و بهارستان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه حجم بالای واردات خودرو به کشور شائبه برانگیز است، خاطرنشان کرد: نباید عده ای بدون توجه به قواعد و قوانین دولتی، صرفاً به فکر تأمین منافع خود باشند.

منبع: روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران