۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

شرط ریشه‌کنی داعش ازنظر یک نماینده

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که ریشه‌کنی داعش منوط به استفاده از تدابیر ایران است.
کد خبر : ۱۹۶۵۴۴
صراط: سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش غرب برای تشکیل ائتلافی برای حمله به داعش گفت: غرب یکبار دیگر تجارب شکست‌خورده قبلی خود را تکرار می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه غرب بدون حضور و تدبیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه موفق نخواهد بود، گفت: موفقیت آنها در ریشه‌کنی داعش منوط به همکاری با ایران و استفاده صحیح از تدابیر و توانمندی‌های کشورمان است.
 
هاشمی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های بین المللی در زمینه مقابله با تروریسم براساس مبانی انسانی و اسلامی را یادآور شد و گفت: اگر سیاست برد-برد مورد توجه غرب قرار گیرد برخلاف دفعات گذشته، از تصمیمات خود سود خواهد برند.
 
وی ادامه داد: اگر آنها بخواهند مانند گذشته خوی استکباری خود را به جای عقل و منطق به کار گیرند، بار دیگر در کسب نتیجه شکست خواهند خورد و با دادن حداکثر هزینه به اهداف خود نیز نخواهند رسید، لذا بهتر است با شناخت دقیق نسبت به موقعیت و جایگاه ایران در منطقه و با هماهنگی و کسب نظر کشورمان به راهکار مشترکی برای مبارزه با داعش برسند.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: داعش زاییده سیاست‌های آمریکاست و امروز این کشور به دنبال این است که این دست‌پروده خود را که تاریخ مصرفش به اتمام رسیده حذف کرده و گروه‌های تروریستی دیگری را جایگزین آن کند.
 
وی با تأکید بر اینکه غرب به دنبال ایجاد آرامش در منطقه خاورمیانه نیست، اظهار کرد: آمریکا حیات خود را در بی‌ثباتی خاورمیانه می‌بیند، زیرا در صورت ایجاد آرامش در منطقه، دیگر حضور خود را در اینجا نمی‌تواند توجیه کند.
 
هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که آمریکا سیاست ناآرام‌سازی منطقه را دنبال می‌کند، نه خود و نه متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌اش روی آرامش را نخواهند دید.
منبع: فارس