۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

درخواست مسکو درباره مذاکرات نیویورک

دیپلمات روسی در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش به نوبه خود آنچه در توان دارد را بکار خواهد گرفت تا مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران حل و فصل شده و تحریم‌های شورای امنیت علیه کشورمان لغو گردد.
کد خبر : ۱۹۷۲۰۱
صراط: الکساندر پانکین، معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که روسیه در تلاش برای پایان ثمرده دور آتی مذاکرات در نیویورک است.
 
این دیپلمات روسی افزود که کشورش به نوبه خود آنچه در توان دارد را بکار خواهد گرفت تا مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران حل و فصل شده و تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران لغو گردد.
 
وی گفت: "با توجه به این امر ما از برگزاری دور بعدی مذاکرات از 18 تا 26 سپتامبر در نیویورک استقبال می‌کنیم. ما مشتاق پایان ثمربخش آن هستیم."
 
پانکین در ادامه با اشاره به گزارش 15 سپتامبر (24 شهریور) به اعضای شورای امنیت، درباره ادعای دست داشتن ایران در ارسال تسلیحات ضبط شده در کشتی کلوس‌سی، گفت که استدلالات کارشناسان درباره دخالت مستقیم ایران در این رویداد روسیه را متقاعد نساخت.
 
پانکین در ادامه گفت که اگر نقض تحریم‌های تسلیحاتی ثابت شود، سؤال دیگری که باقی می‌ماند این است که چه کسی تحریم‌ها را نقض کرده است.
 
وی همچنین تأکید کرد که یافته‌های کارشناسان مستقل نیز منعکس کننده دیدگاه شخصی خود آنها است و نمی‌تواند راهنمای عمل باشد.
منبع: تسنیم