۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

نظر رضایی درباره حمله آمریکا به داعش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند همان ماموریتی که داعش نتوانست اجرایی کند تا دولت عراق و سوریه سرنگون شود را خودشان عملی کنند یعنی بیایند و وارد منطقه شوند و در کشورهای منطقه دخالت کنند.
کد خبر : ۱۹۸۰۱۱
صراط: محسن رضایی شب گذشته در حاشیه سفر به استان کرمان با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی در توسعه کشور اظهار داشت: سند اقتصاد مقاومتی به قوای سه‌گانه ابلاغ شده است و هر کدام از قوا برنامه‌ای را برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آغاز کرده‌اند.
 
وی بیان داشت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف شده‌ایم بر عملکرد قوا در حوزه اقتصاد مقاومتی نظارت کنیم و در حال دریافت برنامه‌ها از دولت، مجلس و قوه قضائیه هستیم و آنها را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق می‌دهیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر انحرافی را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی قوای سه‌گانه ببینیم، براساس اختیاراتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی داده است به سران قوا و یا مسئولان دستگاه‌های اجرایی تذکر می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم که این انحراف را جبران کنند.
 
رضایی با اشاره به اتفاقات سوریه و عراق عنوان کرد: آمریکایی‌ها بعد از اینکه دیدند، مسئله داعش تبدیل به یک افتضاح و سرافکندگی برای آنها شده است و از طریق داعش نمی‌توانند، اهداف خودشان را برآورده کنند یک چرخش 180 درجه‌ای انجام دادند.
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند همان ماموریتی که داعش نتوانست آن را اجرایی کند تا دولت عراق و سوریه سرنگون شود، خودشان عملی کنند یعنی بیایند و وارد منطقه شوند و در کشورهای منطقه دخالت کنند.
 
رضایی افزود: به همین دلیل در اینکه آمریکایی‌ها بتوانند، مسئله داعش را رفع کنند و با مسئله تروریسم بجنگند، شک و شبهه زیادی وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: از طرف دیگر احتمال اینکه آمریکایی‌ها بخواهند از این طریق وارد اداره حکومت سوریه و عراق شوند هم شک و شبهه جدی وجود دارد و ما این حرکت را صادقانه و موفقیت‌آمیز نمی‌دانیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: کشورهای منطقه از جمله ایران، عراق، سوریه و ... باید دست‌به‌دست هم دهند و تروریسم را از بین ببرند و این مبارزه یک مبارزه پایدار با تروریسم است.
 
رضایی در پاسخ به این سئوال که تحلیل شما از پیغام‌های آمریکایی‌ها برای مبارزه مشترک ایران و آمریکا بر علیه داعش چیست، ادامه داد: آمریکایی‌ها رفتار صادقانه‌ای ندارند، آنها می‌خواهند بگویند، ایران از مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا کنار آمده است، اما هیچ امتیازی نمی‌خواهند به ما بدهند.
 
وی تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش مجدد است، زیرا ایران به‌طور جدی مذاکرات را دنبال می‌کند و در ماه‌های آینده می‌بینیم، آیا آمریکایی‌ها در سیاست‌های‌شان نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییری داده‌اند یا خیر.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها با مذاکره‌کنندگان ایرانی همراهی کنند، علامتی برای تغییر رفتار آمریکا است.
 
رضایی گفت: اگر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای تغییری ندهد، بیانگر این است که نمی‌خواهند با ایران کنار بیایند، بنابراین پیغام‌ها برای همکاری مشترک هم معنایی ندارد.
منبع: فارس