۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

انتقاد از پوشش بیمه تکمیلی زیبایی

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ از پوشش بیمه‌ تکمیلی اقدامات زیبایی دندانپزشکی در حالی‌که به گفته وی بخش زیادی از مردم با مشکلات اساسی و فاجعه‌بار دندانپزشکی مانند آبسه دندان، پوسیدگی و درد دست به گریبانند انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۹۹۶۹۶
صراط: نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ از پوشش بیمه‌ تکمیلی اقدامات زیبایی دندانپزشکی در حالی‌که به گفته وی بخش زیادی از مردم با مشکلات اساسی و فاجعه‌بار دندانپزشکی مانند آبسه دندان، پوسیدگی و درد دست به گریبانند انتقاد کرد.

 
علی یزدانی، نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ اظهار کرد: سندیکای شرکت بیمه‌های تجاری بدون اطلاع و تایید وزرات بهداشت در صدد است چند فعالیت دندانپزشکی را که در اغلب موارد جنبه زیبایی دارد را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد و در این راستا به بیمه دانا، معلم و ایران ابلاغ کرده‌اند که بر اساس آن لمینیت، ارتودنسی و ایمپلنت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی می‌رود.
 
وی افزود: این در حالی است که وزارت بهداشت در تلاش است تا هر چه زودتر در مسیر بهبود و ارتقای بهداشت دهان و دندان حرکت کند و در این راستا شورای عالی دندانپزشکی تشکیل شده است که خیلی کند حرکت می‌کند و از طرف دیگر بودجه‌ای که برای هزینه های دندان تخصیص می‌یابد به سمت بیمه‌های اجتماعی است.
 
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: ممکن است برخی بگویند که فرد هزینه بیمه تکمیلی خود را می‌پردازد ولی با این کار سایر دندانهایش که نیازمند کارهای اساسی است پوشش داده نمی شود و تنها این اقدامات زیبایی انجام می شود که بودجه کشور در این راه هزینه شده و هدر می‌رود.
 
یزدانی تصریح کرد: کشور ما برای حل مشکل دندانپزشکی نیازمند کار جهادی است. به خصوص در مناطق محروم چرا که وضع دندان‌ مردم در تهران نامناسب است تا چه برسد به شهرستان‌هایی که از هر نظر در قیاس با شهروندان تهرانی در مضیقه هستند.
 
وی ادامه داد: پس چه بهتر است که حمایت از خدمات دندانپزشکی و تسهیلات برای انجام اقدامات اساسی در مناطق محروم صورت گیرد زیرا در صورت انجام این اقدامات، کسانی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه تکمیلی دارند از این اقدام منتفع می‌شوند.
 
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ تأکید کرد: وضعیت خدمات دندانپزشکی و مشکلات دندانی مردم در ایران به حدی فاجعه بار است که اکنون زمان انجام اقداماتی که بیشتر جنبه زیبایی دارد نیست اما لمینیت، ایمپلنت و ارتودنسی سود خاصی دارد و ممکن است به همین دلیل به این سمت رفته باشند.
 
 
تبعیض بین دندانپزشکان متخصص و عمومی
 
وی گفت: مساله دیگر در این اقدام این است که اعلام کرده‌اند فقط دندانپزشکان متخصص می‌توانند این‌کار را انجام دهند حال آنکه عمده دندانپزشکان کشور را دندان‌پزشکان عمومی تشکیل داده‌اند در حالی که این اقدام با وجود توانایی پزشکان عمومی تبعیضی بر قشر بزرگی از دندان‌پزشکان است.
 
یزدانی تصریح کرد: در این قانون آمده است در مناطقی که دندانپزشک متخصص وجود نداشته باشد دندان‌پزشک عمومی می‌تواند این اقدامات را انجام داده است که این خود نیز تبعیضی کامل را در پی دارد.
 
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران بزرگ افزود: در شرایطی که بخش زیادی از مردم به علت مشکلات مالی نمی‌توانند حتی به علت آپسه کردن دندان و پوسیدگی به دندانپزشک مراجعه کنند و درد دندان را تحمل می‌کنند، پرداختن بیمه‌های تکمیلی به کارهایی که اغلب به عنوان اقدامات زیبایی محسوب می‌شود بدون مشاوره با وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه صلاح نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدام سندیکای شرکت بیمه‌های تجاری در حالی است که سازمان بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیر مجموعه‌ای به نام دفتر بیمه‌های تکمیلی برای نظارت و کنترل بیمه‌های تکمیلی دارد که این دفتر نیز از این اقدام اطلاعی ندارد.
منبع: فارس