۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
سهم سالمندان از تلویزیون چقدر است؟

نجف‌زاده هم از صداوسیما انتقاد کرد

«کامران نجف‌زاده» سفیر طلایی سالمندان معتقد است با توجه به میزان سالمندان کشور، سهم سالمندان در حوزه برنامه‌سازی‌های تلویزیونی مغفول مانده است.
کد خبر : ۲۰۰۰۱۷
صراط: «کامران نجف‌زاده» سفیر طلایی سالمندان در حاشیه بازدید از یک مرکز نگهداری سالمندان گفت: ۶ میلیون سالمند داریم که نزدیک به شصت درصد این سالمندان به صورت انفرادی زندگی می کنند و این یعنی با  چالش های روحی روانی فراوانی دست به گریبانند و معتقدم به همین روی نیاز آنها به برنامه های مناسب  تلویزیونی بیشتر می شود.
 
سفیر سالمندان افزود: تلویزیون  انرژی اش را برای کودکان و جوانان گذاشته و با نگاهی آماری به جامعه جوان ایرانی این درست است اما نباید سهم سالمندان در حوزه برنامه سازی های تلویزیونی مغفول بماند.
 
سفیر سالمندان تصریح کرد: گرچه برخی برنامه ها در شبکه آموزش روی سخن شان با سالمندان است اما کلاً در تلویزیون برنامه‌ها بیشتر «درباره» سالمندان ساخته می‌شود، نه «برای» آنها!سالمندان با تغییر سبک زندگی ما و پا گذاشتن به این روزگار، نه شنونده‌ای برای خاطرات و حرف‌هایشان از گذشته هست و نه خود حوصله‌ای برای گام برداشتن با امروزی‌ها دارند. سریال‌های ویژه و برنامه‌های مخصوص آنها می‌تواند کیفیت زندگی شان را دگرگون کند.
 
نجف‌زاده سفیر ویژه کودکان و سالمندان افزود:باید جایگاه سالمندان در برنامه ششم مشخص شودو سه شاخص امدادی، حمایتی و بیمه‌ای مورد توجه قرار گیرد و در ارائه خدمات به سالمندان به این موارد توجه شود. همچنین طرح‌های مطالعاتی لازم  برای تدوین سند راهبردی سالمندی آغاز شده و  ‌امیدواریم تا دو ماه آینده این سند آماده شود، در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بهزیستی، ‌وزارت کار، سازمان بازنشستگی و… سندهای مختلفی در زمینه سالمندان تصویب شده بود که دولت قصد داردتمامی این مستند‌ها را تجمیع و به صورت سندی واحد در آورد.
منبع: فارس