۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
حاشیه هایی از فرود پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری جهان در تهران

پرچم ایران در دست کمک‌خلبان اماراتی

امروز و با حضور برخی از دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هواپیمایی کشور ایرباس ۳۸۰-۸۰۰ به عنوان پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری در فرودگاه امام (ره) فرود آمد.
کد خبر : ۲۰۰۳۶۸
صراط: امروز با حضور مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره)، دست‌اندکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور و برخی از مسئولان شرکت هواپیمایی امارات ایرباس پهن‌پیکر 380-800 امارات‌ایر با فراهم‌آوری تجهیزات در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست.

بنابراین گزارش طبق اعلام قبلی این هواپیما بدون هیچ تأخیری و در ساعت 16 وارد باند فرود فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

پس از ورود هواپیما به باند طبق آیین فرودگاهی این ایرباس پهن‌پیکر توسط دو خودروی آتش‌نشانی به عنوان مراسم خوش‌آمدگویی تحت آب‌پاشی قرار گرفت.

پس از ورود هواپیما تجهیزات هندلینگ و خدمات فرودگاهی فرودگاه امام به طور منظم و دقیق خدمات فرودگاهی به هواپیما ارائه دادند.

پس از ایستادن هواپیما کاپیتان پرواز که خلبان ایرانی بود پرچم جمهوری اسلامی ایران را از پنجره کابین خود بیرون آورده و به حضار ارائه داد که این عمل مورد استقبال حضار و خبرنگاران قرار گرفت.

پس از خلبان پرواز نوبت کمک خلبان اماراتی بود که پرچم ایران را از کابین خلبان بیرون آورده و آن را به اهتزاز درآورد.

اطراف هواپیما مملو از خبرنگاران بود، اما بی‌نظمی خاصی مشاهده نشد؛ مسافران این پرواز نیز به تدریج از هواپیما خارج شده و با عنایت مسئولان به سمت اتوبوس‌ها حرکت کردند.

با وجود آنکه اعلام شده بود تعداد مسافران این هواپیما 515 نفر است، اما ظاهراً حدود 260 نفر مسافر در این پرواز حضور داشت.

این هواپیما در مسیر برگشت مسافران از تهران به سمت دبی منتقل می‌کند.

در این مراسم معاون اجرایی شرکت هواپیمایی امارات و نایب رئیس این ایرلاین حضور داشتند.

مسافران این پرواز پس از پیاده شدن از هواپیما در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کردند که از خدمات هواپیما و هدایت هواپیما توسط خلبان ایرانی رضایت کامل داشتند.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید