۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

تشدید روزانه رکود در بازار زرگران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به رکود بازار طلا گفت: درحال حاضر بازار طلا وضعیت خوبی ندارد لذا با این روند برای نیمه دوم سال این رکود تشدید می‌شود.
کد خبر : ۲۰۰۵۱۵
صراط: باقر معبودی‌نژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سیر نزولی در قیمت طلا را شاهد هستیم، اظهار داشت: علاوه بر سیر نزولی قیمت طلا، اونس جهانی نیز از 1360 دلار به 1218 دلار کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: این کاهش 142 دلاری در اونس جهانی نیز در رکود بازار طلا تاثیرگذار بوده و حقیقتا باید گفت از ابتدای امسال بازار طلا در رکورد بی‌سابقه‌ای قرار دارد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در حال حاضر بازار طلا وضعیت خوبی ندارد، این درحالی است که 6 ماهه نخست سال بازار خرید و فروش طلا نسبت به 6 ماهه دوم بهتر بوده و با این روند برای نیمه دوم امسال نیز رکود را در این بازار شاهد هستیم.
 
معبودی‌نژاد با تاکید بر بی‌رونقی بازار طلا یادآور شد: متاسفانه از سال 90 تاکنون رکود عجیبی در بازار طلا وجود داشته و قدرت مردم برای خرید طلا کاهش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم و صفر بازار طلا نیز به شدت رونق خود را از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: این رکورد در بازار طلا و جواهر مشهد تا پایان اسفند و شب‌های سال جدید ادامه‌دار است.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان اینکه اتحادیه از هر گونه صادرات طلا و جواهر حمایت می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شاهد رونق در بازار طلا و جواهر باشیم،در این راستا اتحادیه طلا و جواهر مشهد از صادرات طلا و جواهر با اخذ مجوز از سوی بانک مرکزی حمایت می‌کند.

منبع: فارس