۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

حواشی حضور روحانی در دانشگاه +شعارها

در زمان سخنرانی رئیس جمهور عده‌ای از دانشجویان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که این عناوین در روی آن نوشته شده بود: « دانشگاه پادگان نیست» «منتظر تحقق وعده‌هایت هستیم»‌، « روزنامه‌نگار سیاسی نداریم؟»،‌« امید بذر هویت ایرانی»‌.
کد خبر : ۲۰۱۶۳۱
صراط: مراسم آغاز سال تحصیلی سال 93 صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت‌، معاونان وزارت علوم و دانشگاه آزاد و معاونت علمی ریاست جمهوری صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.
 
در این مراسم علاوه بر دانشجویان دانشگاه تهران و نفرات برتر کنکور 93 دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.
 
در ابتدای مراسم نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران گفت: مراسم آغاز سال تحصیل امسال با هشتادمین سال تصویب تاسیس دانشگاه تهران مقارن شده است.
 
عدم سخنرانی تشکل‌های دانشجویی در این مراسم نکته جالب توجهی بود که نیلی احمدآبادی دلیل آن را کمبود وقت دانست و رئیس جمهور از نبود تشکل‌های دانشجویی در این مراسم ابراز تاسف کرد.
 
در این مراسم جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به ضرورت استقلال دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته دولت موفقیت‌های خوبی در زمینه اقتصاد سلامت و سیاست‌بین‌الملل داشته است.
 
در ادامه گنجی رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به رشد علمی کشور خواستار استمرار روند رشد علمی شد.
 
همچنین روزرخ دانشجوی نمونه کشوری از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنرانی خود گفت:‌ به دلیل مسائل امنیتی اجازه ندادند کاغذی که مطالبم را بر روی ان نوشته‌ام به همراه بیاورم که این مسئله را به فال نیک می‌گیرم.
 
همچنین روزرخ درخواست کرد که روش‌های تدریس کشور به ایده‌آل نزدیک شود.
 
وی در حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران بر کمبود امکانات دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان‌ها و حمایت از تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد.
 
همچنین در زمان سخنرانی رئیس جمهور عده‌ای از دانشجویان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که این عناوین در روی آن نوشته شده بود: « دانشگاه پادگان نیست» «منتظر تحقق وعده‌هایت هستیم»‌، « روزنامه‌نگار سیاسی نداریم؟»،‌« امید بذر هویت ایرانی»‌.
 
روحانی نیز در سخنرانی خود از عدم حضور تشکل‌ها ابراز تاسف کرد و گفت:‌ تلاش  این بوده که دانشگاه از فضای امنیتی فاصله بگیرد.
 
همچنین روحانی گفت: اینجا دانشگاه است و باشگاه سیاسی و مرکز فعالیت احزاب نیست.
 
در پایان این مراسم از نفرات برتر کنکور تقدیر شد.
منبع: فارس