۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

نظر فدراسیون کشتی در خصوص عبدولی

کمیته داوران فدارسیون کشتی اظهار نظر کارشناسی نسبت به فنون و امتیازات رد و بدل شده در دیدار سعید عبدولی و حریف کره ای را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۰۱۸۹۶
صراط: پس از مسائل به وجود آمده در داوری دیدار کشتی سعید عبدولی و حریف کره ای، کمیته داوران فدراسیون کشتی با بازبینی فیلم این دیدار اظهار نظر کارشناسی نسبت به فنون و امتیازات رد و بدل شده در این کشتی را به شرح زیر اعلام کرد:

1- اجرای فنون فیتو از سوی سعید عبدولی به صورت صحیح اجرا شده است.
2- با توجه به اینکه فنون اجرا شده از فنون حالت سرپا بوده، می بایست برای اجرای هر فن فیتو به جای دو امتیاز داده شده، 4 امتیاز به سعید عبدولی تعلق می گرفت.
3- با توجه به اینکه ضربه فنی از سوی داور وسط و تأیید رئیس تشک اعلام شده بود، تنها هیأت ژوری در زمان معین (حداکثر ظرف بعد از 5 ثانیه) می توانست چلنج را بپذیرد و با بازبینی فیلم نسبت به خطا و یا عدم خطا اظهار نظر کند، در حالیکه در این کشتی رئیس تشک بعد از تأیید ضربه فنی بدون بازبینی فیلم دستور به مردود شدن فن را صادر کرد.
4- فعل و انفعالی که در منطقه  "زون" انجام شد، بدون اینکه سعید عبدولی به حالت خطر برود، منجر به خروج حریف کره ای از تشک شد و داوران در این حالت 4 امتیاز به نفع حریف کره ای دادند که این رأی صحیح نیست.
5- حتی اگر چهارمین فن فیتوی عبدولی را هم مردود اعلام کنند و ضربه فنی را نادیده بگیرند. این کشتی می بایست با پیروزی امتیازی سعید عبدولی به اتمام می رسید.

سعید عبدولی در مرحله نیمه نهایی وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای آسیایی اینچئون با ناداوری محرز نتیجه را به حریفی از کشور میزبان واگذار کرد. این در حالی بود که عبدولی در همان دقایق ابتدایی دیدار با اجرای 4 فن فیتوی بی نقص توانست صاحب یک پیروزی ارزشمند و توفانی شود که با ناداوری به شکست بدل شد.


منبع: مهر