۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

واکنش ترقی به گزارش احمد شهید

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در زمینه گزارش اخیر احمد شهید که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد، گفت: گزارش احمد شهید مبتنی بر اخبار دروغ و غیرمستند جریان‌های ضد انقلاب است بنابراین هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارد.
کد خبر : ۲۰۲۱۲۱
صراط: حمیدرضا ترقی اظهار کرد: گزارش احمد شهید دارای اشکالات فراوانی است و او با عینک غرب و قوانین حاکم بر نظام لیبرالیسم غربی به مسائل ایران نگاه می‌کند در حالی که باید بر اساس قوانین اسلامی در ارتباط با وضعیت حقوق بشر جمهوری اسلامی قضاوت کرد.

وی بیان کرد: گزارشی که از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران ارائه شده غیرواقعی و غلط است و این فرد بدون آگاهی از نظام قضایی ایران اقدام به تهیه و تدوین گزارش کرده و در حقیقت منابع اطلاعاتی او از طریق جریان‌های ضدانقلاب و معاند با نظام اسلامی تهیه شده است.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه این فرد به مقررات کشور ما که مبتنی بر قانون اسلامی است احترام نمی‌گذارد، افزود: اطلاعاتی که احمد شهید در این گزارش به آن اشاره کرده نشانگر ذهنیت غلط او نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران است بنابراین این گزارش دارای هیچ‌گونه وجاهت قانونی نیست.

ترقی یادآور شد: گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران حق ندارد؛ بر اساس قوانین و مقررات غربی عملکرد نظام اسلامی را مورد قضاوت و ارزیابی قرار دهد.

وی تصریح کرد: این فرد با داشتن ذهنیت قبلی و بدون اطلاعات مستند و منطبق بر قوانین اسلامی به ارزیابی رعایت حقوق بشر در ایران پرداخته و نمی‌توان چنین گزارشی را منصفانه و عادلانه عنوان کرد.
منبع: فارس