۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

توضیحات فرمانده ناجا درباره سقوط هواپیما

سردار احمدی‌مقدم گفت: جنازه‌های سرنشینان هواپیمای سقوط کرده نیروی انتظامی نسبتاً سالم است و تیم بررسی صحنه برای بررسی هر چه دقیق‌تر به محل حادثه اعزام شده است.
کد خبر : ۲۰۲۴۷۴
صراط: سردار احمدی‌مقدم گفت: جنازه‌های سرنشینان هواپیمای سقوط کرده نیروی انتظامی نسبتاً سالم است و تیم بررسی صحنه برای بررسی هر چه دقیق‌تر به محل حادثه اعزام شده است. 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که «آخرین جزئیات درباره سقوط هواپیمای ناجا چیست؟»، اظهار داشت: هواپیما دو موتوره و از نوع توربو کماندر که هواپیمای کوچک است و سال‌ها در نیروی انتظامی مشغول به خدمت است و دیروز ساعت 17:45 دقیقه از تهران عازم زاهدان شد.
 
وی افزود: یک گروه کارشناسان نیروی انتظامی برای نظارت‌ها به منطقه می‌رفتند که متأسفانه حدود ساعت 9 شب در حوالی زاهدان ابتدا از دید رادار گم شد و بعد امروز در کاوش‌های محلی لاشه هواپیما پیدا شد.
 
احمدی‌مقدم ادامه داد: ارزیابی اولیه این است که خلبان قصد فرود اضطراری داشته است که تقریباً محوطه نسبتاً همواری را انتخاب کرده است.
 
 فرمانده ناجا با بیان اینکه این هواپیما بال‌های پهنی دارد و اگر موتور آن هم کار نکند، مدت زمان قابل توجهی را می‌تواند پرواز داشته باشد، خاطرنشان کرد: زمینی که برای فرود انتخاب شده در هنگام شب بود و زمین ناهمواری داشته و در این ناهمواری‌ها هواپیما دچار آسیب شده و متلاشی می‌شود.
 
وی افزود: جنازه‌ها نسبتاً سالم امروز در آنجا کشف شده است و تیم بررسی صحنه از نظر سانحه و تیم فنی اعزام شده‌اند که به هر نتیجه‌ای رسیدند، اعلام می‌کنیم.
 
سردار احمدی‌مقدم در خصوص سرنشینان این هواپیما گفت: سردار صادقی معاون ایمنی بازرسی نیروی انتظامی و سه کارشناس دیگر عازم منطقه بودند که متأسفانه این حادثه رخ داد.
 
فرمانده ناجا گفت: سرنشینان هواپیما دو خلبان و یک فنی پرواز و همچنین چهار نفر از کارشناسان نیروی انتظامی بوده‌اند.
 
سردار احمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مرزها چگونه است»، تصریح کرد: مرزهای ما شایسته توجه بیشتری است و تهدیدات پیرامون ما جدی است و بالاخره اخبار عراق، مرزهای ترکیه، افغانستان و پاکستان را مردم پیگیری می‌کنند.
 
وی افزود: دولت‌ها یا توان ندارند یا اهتمام لازم را ندارند و خصوصاً در پاکستان نوعی از آزادی عمل بیش از حد را گروه‌های تروریستی دارند و با استفاده از خاک پاکستان می‌آیند ضرباتی را وارد می‌کنند که در تعقیب هستیم.
 
سردار احمدی مقدم ادامه داد: اما به صورت اساسی باید سرمایه‌گذاری را در مرز بیشتر کنیم و مرزهای کاملاً امن داشته باشیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص انسداد مرزها خاطرنشان کرد: 10 سال قبل این حوادث در شمال سیستان و بلوچستان بود و با عملیات انسداد مرز، این ناامنی‌ها به منطقه‌ای که هنوز انسداد مرز در آنجا کامل انجام نشده، کشیده شده است.
 
وی گفت: اگر سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود فکر می‌کنم شرایط را در آنجا به وضع مطلوب برسانیم.
منبع: فارس