۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

خشکسالی 30 ساله پیش روی ایران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر گفت:مسئولان باید در نظرداشته باشند که بحران کم آبی سال آینده جدی‌تر از امسال است.
کد خبر : ۲۰۳۳۵۲
صراط: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر گفت:مسئولان باید در نظرداشته باشند که بحران کم آبی سال آینده جدی‌تر از امسال است. 

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مطابق اظهارات مسئولان سازمان آب ذخیره پشت سدها محدود است افزود: در صورت عدم بارش باران تا چند هفته آینده ذخایر سدها به تمام خواهد شد.
 
وی با عنوان اینکه انتظار داریم متولیان امر با تدبیر بیشتری این موضوع را پیگیری کنند اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بحران کم آبی از اردیبهشت ماه درصورتی که برنامه ریزی و مدیریت لازم در این زمینه صورت می پذیرفت این بحران قابل پیشگیری بود اما متاسفانه شاهد هیچ مداخله همه جانبه‌ای که بتواند این مشکل را به حداقل برساند نبوده‌ایم.   
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مسئولان باید در نظر داشته باشند که بحران آب سال آینده جدی‌تر از امسال خواهد بود تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر مصرف آب در زمینه آبیاری کشاروزی است و بیش از 99 درصد از آب تصفیه شده در زمینه غیر شرب مصرف می‌شود تدبیر لازم در خصوص این اتلاف‌ها باید صورت پذیرد.
 
حافظی ادامه داد: باید مقدمات تامین آب شرب با قیمت ارزان فراهم شده و تنها لوله کشی برای مصرف غیر شرب در نظر گرفته شود.
 
وی با عنوان اینکه مطابق گزارش ناسا، ایران در چند سال دیگر با خشکسالی 30 ساله روبرو خواهد شد خاطر نشان کرد: متاسفانه تا کنون شاهد هیچگونه برنامه ریزی مدونی برای این ایام نبوده ایم و این درحالی است که باید آن را جدی بگیریم.