۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
سوءاستفاده بیگانگان برای تخریب قشر مذهبی

ماجرای اسیدپاشی به بدحجابان صحت دارد؟

بدحجابی و سهل انگاری برخی مسئولین در خصوص آن، بی‌تردید یکی از معضلات اساسی جامعه امروز ماست اما اگر چنین شایعه پرابهامی صحت داشته باشد، طبیعی است که اسیدپاشان جنایتی بس بزرگتر از بدحجابان مرتکب شده‌اند.
کد خبر : ۲۰۳۳۹۴
گروه فرهنگی صراط - در روزهای اخیر، اخبار دردناکی از چند مورد اسیدپاشی در شهر اصفهان در رسانه های کشور منتشر شده که به دلیل شایعه ای درباره منشء آنها، به شدت مورد استقبال رسانه های بیگانه معاند نظام قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که دست کم دو نفر از دختران و زنان اصفهانی، بدون دلیل توسط چند موتورسوار مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، انتشار این خبر و ابهامات مربوط به آن کافی بود تا بلافاصله شایعات مربوط به علت این اسیدپاشی ها قوت بگیرد. در این راستا، "بدحجابی" به عنوان دلیل اصلی اسیدپاشی به صورت قربانیان اعلام شد. بلافاصله رسانه های غربی، از جمله بی بی سی فارسی آن را در بوق و کرنا کردند و در گسترش آن کم نگذاشتند.

با این وجود ابهامات مربوط به منشأ این اقدامات غیرانسانی بیشتر از آن است که بتوان به راحتی درباره آن حکم صادر کرد. ابتدا تعداد قربانیان بیشتر از دو نفر اعلام شد، اما همزمان در مورد "بدحجابی" قربانیان نیز تشکیک شد.

پدر ندا یکی از قربانیان اسیدپاشی با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، گفته است: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است. همیشه وقتی می‌خواستم به دخترم پول دهم زیر جانمازش می‌گذاشتم. او کسی نبود که در قید و بند حجاب نباشد این را همسایه‌ها، فامیل و آشنایان همه شاهد هستند.

از سوی دیگر، همسر یکی دیگر از قربانیان نیز موضوع بدحجابی را تایید نمی کند. او حتی موتورسوار بودن افراد مهاجم را هم قابل تردید می داند. علی با وجود شایعات در خصوص اسید پاشی به زنان بد حجاب، اصرار دارد نامی از همسرش برده نشود با این حال تاکید دارد که همسرش نه قربانی بد حجابی است و نه خصومت شخصی. این دو مورد را تمام آشنایانی که به ملاقات سارا آمده‌اند نیز بیان می‌کنند. او در خصوص شب حادثه رخ داده برای همسرش نیز می‌گوید: حادثه حدود ساعت 6 بعد از ظهر اتفاق افتاده است، سارا مهاجمان را ندیده اما "احتمالا" موتورسوار بوده‌اند.

ماجرای اسیدپاشی به صورت بانوان به علت بدحجابی، درست باشد یا غلط اولا خوراک بسیار خوبی را در اختیار معاندان نظام قرار داده و در ثانی، چهره مذهبیون جامعه را در معرض تخریب قرار داده است.

اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد – که البته ابهامات فراوانی از جمله موارد فوق در مورد آن مطرح است - تردیدی نیست که باید علیه چنین افرادی که خود حکم بدحجاب را صادر کرده و خود اجرای آن را بر عهده می گیرند، اقدام عملی صورت گیرد.

بدحجابی بی تردید یکی از معضلات اساسی و مهم فرهنگی در جامعه امروز ماست و برخی سهل انگاری ها از سوی مسئولین به شدت به آن دامن زده است. با این وجود، واضح است که در هیچ کجای دین، مجازات بدحجابان "اسید" تعیین نشده و اجرای آن نیز موتورسواران ناشناس سپرده نشده است. طبیعی است که چنین افرادی به فرض وجود، نه تنها جنایتی بس بزرگتر از بدحجابان مرتکب شده اند بلکه چهره دین را به نام دین تخریب کرده‌اند هرچند که برای چندمین بار باید تاکید کرد صحت اخبار اینچنینی هنوز در هاله‌ای از بهام قرار دارد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۲۶۹
۴۸
فكر كنم نويسنده جوانتر از ان باشد كه اوايل دهه شصت را به خاطر بياورد، همين داستان بود،
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۲۶۹
۸۵
دیدگاه انسانی شما مذهبی ها دست خوش داره،به نوعی با داعش رقابت میکنید.
" ماجرای اسیدپاشی به صورت بانوان به علت بدحجابی، درست باشد یا غلط اولا خوراک بسیار خوبی را در اختیار معاندان نظام قرار داده و در ثانی، چهره مذهبیون جامعه را در معرض تخریب قرار داده است."
یعنی خوراک معاندان و مخدوش شدن چهره هاتون خیلی از نقض حقوق انسانها مهمتره!!!
از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
۲۸۱
۷۱
چرا میخوایید به هر قیمتی این قضیه را از سر اون افراد به خصوص باز کنید؟ اولا 2 مورد نبوده و تا الان 4 مورد بوده.دوما قبل از انجام این اتفاقات در شبکه ها اجتماعی هشدار داده بودند که چنین کاری میکنیم.سوما مطمئن باشید عاملان "اصلی" این حادثه هیچ وقت نه پیدا میشن نه مجازات. کما این که در دهه های گذشته از این دست اتفاقات (به شکلی دیگه) برای افراد میفتاده و هیچ مشکلی هم برای مسببانش بوجود نیومده