۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

اظهارنظر نجفی درباره تعداد بورسیه‌های مشکل‌دار

سرپرست وزارت علوم، تقحیقات و فناوری خاطرنشان کرد: حکمی که مربوط به هر یک از این ۴ گروه است با هم متفاوت‌ است و همان‌گونه که رئیس‌جمهور گفت، ظرف ۳ تا ۴ روز آینده گزارش کامل از بورسیه‌ها همراه با توضیح ارائه خواهیم کرد تا تکلیف روشن شود.
کد خبر : ۲۰۳۹۴۵
صراط: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر معلوم شود که معلوم هم شده عده‌ای بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند از بورسیه استفاده کرده‌اند، طبیعی است بورسیه آن‌ها قطع می‌شود.

محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران به تشریح پرونده بورسیه‌ها پرداخت و اظهار داشت: در یک تقسیم‌بندی کلی بورسیه‌ها به ۴ گروه تقسیم می‌شوند.   
 
وی افزود: گروه اول بورسیه‌هایی هستند که بورسیه خارج ازكشورگرفته  اما تبدیل به داخل شده و بدون شرکت در آزمون دکترا، وارد دوره دکترا شده‌اند.   
 
وی افزود: این گروه قرار بود در کمیته ۵ نفره بررسی شوند.   
 
نجفی تصریح کرد: گروه دوم بورسیه‌هایی هستند که به خارج از کشور اعزام شده و در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.   
 
وی ادامه داد: گروه سوم بورسیه‌هایی هستند که خودشان مربی دانشگاه‌ها بودند، از قانون ادامه تحصیل مربیان در دانشگاه استفاده کردند.   
 
نجفی اظهار داشت: گروه چهارم نیز گروه‌هایی بودند که از امتیازات ایثارگران برای گرفتن بورس استفاده کردند.   
 
سرپرست وزارت علوم، تقحیقات و فناوری خاطرنشان کرد: حکمی که مربوط به هر یک از این ۴ گروه است با هم متفاوت‌ است و همان‌گونه که رئیس‌جمهور گفت، ظرف ۳ تا ۴ روز آینده گزارش کامل از بورسیه‌ها همراه با توضیح ارائه خواهیم کرد تا تکلیف روشن شود.   
 
نجفی تصریح کرد: البته این گزارش بدون ذکر نام افراد خواهد بود، چرا که فکر می‌کنیم نباید وارد حریم خصوصی افراد شویم.   
 
نجفی اظهار داشت: اما اگر معلوم شود که معلوم هم شده یک عده بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند از بورس استفاده کرده‌اند، طبیعی است که بورسیه آن‌ها قطع می‌شود.   
 
وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آمار دقیقی از پرونده بورسیه‌ها که گفته می‌شود مشکل دارند، دارید؟ گفت: هنوز عددی کامل مشخص نشده و تا ۳، ۴ روز آینده اعلام می‌کنیم.   
 
نجفی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه آیا وزیر پیشنهادی بعدی دولت برای تصدی وزارت علوم شما خواهید بود و یا شخص دیگری، خاطر نشان کرد: فعلاً معلوم نیست و تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.   
 
این در حالی‌است که رئیس‌جمهور در هشتمین اجلاس نخبگان جوان که صبح امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، تلویحاً از اقدام مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح رضا فرجی دانا انتقاد کرد و گفت: بعضی‌ها گفتند وزیر قبل دست به بورسیه‌ها نزند، اما نجفی کار ناقص وزیر دانشمند قبلی یعنی فرجی دانا را تکمیل خواهد کرد.
برچسب ها: صراط نجفی بورسیه