۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

نیلی از دلایل استیضاح فرجی دانا عبرت بگیرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم وزیر پیشنهادی علوم موضع‌گیری‌های شفافی داشته باشد مخصوصا در رابطه با آنچه موجب شد فرجی دانا استیضاح شود.
کد خبر : ۲۰۴۸۴۵
صراط: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیست و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در جمع خبرنگاران در رابطه با دیدار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم گفت: نمایندگان سوالاتی از نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم داشتند که وی تلاش داشت به سوالات پاسخ دهد.
 
وی افزود: به برخی از سوالات پاسخ داده شد و برخی از سوالات هم بنابر دلایلی مانند کمی وقت یا مصلحت ندیدن خودشان پاسخ داده نشد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بعد از این جلسه نتوانستم با دوستان خود در کمیسیون صحبت کنم تا بدانم نظرشان چیست ولی در مجموع انتظار داریم وزیر پیشنهادی دولت موضع‌گیری‌های شفافی راجع به تمام مسائل داشته باشند. به خصوص برخی موارد که مورد انتظار مجلس است و به خصوص آنهایی که موجب استیضاح وزیر سابق یا عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت در گذشته شد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم در یکی دو روز آینده وزیر پیشنهادی بتوانند موضع‌گیری شفافی داشته باشد.
 
نماینده مجلس تاکید کرد: انشالله هرچه خیر و مصلحت نظام است انجام شود. امیدوارم زمانی برسد که بتوانم در رابطه با استیضاح فرجی‌دانا افشاگری کنم. البته من نگفتم به زودی امیدوارم زمانی برسد که بتوانم این کار را انجام دهم.
 
زاهدی در ادامه در رابطه با بحث افزایش ظرفیت دکتری در دانشگاه آزاد تصریح کرد: کمیته آموزش عالی در این رابطه ماموریت داشت بررسی‌های لازم را انجام دهد. دیروز اولین گزارش را توسط این کمیته ارائه شد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز از طریق شما این پیام را که دیروز در کمیسیون مصوب شد می‌دهم که تا پایان هفته اگر مدارک و مستندات مورد نیاز و در رابطه با کمیسیون توسط دانشگاه آزاد ارائه نشود این کمیسیون ماده 236 را اعمال خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تا دو روز دیگر باید مدارک لازم از سوی دانشگاه آزاد ارسال شود، گفت: در ماده 236 آیین‌نامه مجلس این اختیار به کمیسیون‌ها داده می‌شود تا مواردی که خلاف قانون انجام شده باشد و از قانون تبعیت نشده باشد یا بی‌انضباطی صورت گرفته باشد مدیر آن دستگاه چه وزیر باشد و چه رئیس باید در صورت عدم پاسخ آن به نهاد علمی قوه قضاییه ارجاع دهد.
 
وی در خاتمه گفت: ما به دنبال این نیستیم که این اتفاق رخ دهد و امیدواریم تا چهارشنبه مدارک لازم به کمیسیون ارائه شود.
منبع: فارس