۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی استعفا کرد

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.
کد خبر : ۲۰۶۰۰۰
صراط:  به نقل از الیوم السابع، «جدعون ساعر» وزیر داخلی رژیم اسرائیل امروز یکشنبه نامه استعفای خود را تقدیم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم کرد.
 
کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که استعفای ساعر مقدمه‌ای برای ایجاد ائتلاف‌هایی است که ممکن است بر حزب لیکود در انتخابات آینده تاثیر بگذارد.
 
انتظار می رود که ساعر به حزب «موشیه کحلون» از مقامات اسرائیل که در حال تشکیل یک حزب است، بپیوندد.
 
از سوی دیگر تحلیلگران اسرائیلی اعلام کردند که استعفای ساعر تاکتیکی است که وی از ماه ها پیش برای آن برنامه ریزی کرده و چندین نشست و کنفرانس برای این منظور با فعالان حزب لیکود برای تشکیل یک گروه جوانان در داخل این حزب برگزار کرده است تا بتواند برای ریاست حزب با بنیامین نتانیاهو رقابت کند.
 
ساعر موضع افراطی در قبال نوار غزه دارد و در جنگ اخیر خواستار حملات نظامی بیشتر علیه غزه بود.
 
وی که از بارزترین رقبای نتانیاهو برای ریاست حزب لیکود است، ماه گذشته اعلام کرد که از منصب خود به عنوان وزیر و عضو کنست استعفا می دهد و از عرصه سیاست کناره گیری خواهد کرد اما همچنان عضو حزب لیکود باقی خواهد ماند.
 
ساعر که یک سیاستمدار جوان در حزب لیکود است، از سیاست های نتانیاهو در جریان عملیات «صخره سخت» علیه نوار غزه به شدت انتقاد کرد و همین انتقاد وی باعث شد که بسیاری از اعضای ائتلاف به این نتیجه برسند که نتانیاهو در جریان عملیات نظامی علیه نوار غزه به قدر کافی قاطعیت به خرج نداده است بنابراین ساعر می تواند جانشین موفقی برای نتانیاهو باشد.
 
استعفای ساعر در حالی است که همسر وی «جیوولا ایون» روزنامه نگار نیز روز گذشته از کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی استعفا کرد که گفته می شود دلیل این استعفای وی مصاحبه با نزدیکان ساعر و حزب وی بوده است در حالیکه ایون از انجام چنین مصاحبه ای منع شده بود.
 
ساعر پیش از این گفته بود که تصمیم دارد وقت بیشتری را برای خانواده اش صرف کند و از دو سال پیش و قبل از برگزاری انتخابات اخیر فکر استعفا را در سر داشت اما به خاطر حمایت از نامزدی دوست خود «رووین ریولین» برای عهده داری منصب ریاست رژیم صهیونیستی که ژوئن گذشته انتخاب شد، تا کنون در منصبش باقی مانده بود.
منبع: تسنیم