۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
سردار فضلی:

امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اعزام سالانه 5 میلیون نفر به اردوهای راهیان نور خبر داد.
کد خبر : ۲۰۶۵۴۲
صراط: سردار علی فضلی ظهر امروز در رزمایش الی بیت‌المقدس، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، اظهار کرد: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و آنچه واضح است این است که کل کشور این شهر را به این عنوان می‌شناسند و عزاداری مردم زنجان زبانزد عام و خاص شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان زادگاه 3 هزار شهید والا مقام است، تصریح کرد: از دیگر خصیصه‌های مهم زنجان، غواصان دریادل است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه امسال عاشورا با 13 آبان همزمان شد، تصریح کرد: 13 آبان یادآور چند واقعه مهم در تاریخ انقلاب است که باید آن را قدر دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه 13 آبان روز شکست ابرقدرت‌ها و قدرت نمایی جوانان کشور بود، افزود: جوانان در این روز نشان دادند که هیچ قدرتی توان مقابله با کشور را ندارد.

سردار فضلی در ادامه با یادآوری وقایع هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‌های رزمندگان در این ایام، گفت: زمانی که پاوه محاصره شده بود و شهید چمران برای شکستن این محاصره وارد عمل شد، امام فرمودند، اگر نیروی ارتش و سپاه وارد عمل نمی‌شود، به مردم بگویم بسیج شده و اقدام کنند که همین سخنان امام خمینی (ره) نشان از اعتماد ایشان به مردم بود.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هرکسی که تفکر بسیجی داشته و بسیجی‌وار عمل کند، بسیجی محسوب می‌شود، افزود: در این مبحث لازم نیست که حتما نام بسیج را داشته باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حفظ ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس بر همگان واجب است، تصریح کرد: در این زمان رزمندگان با توسل به ائمه معصومان (ع) از کشور دفاع کردند.

این مسئول با تشریح برخی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در این ایام رزمندگان با هوشمندی و دلاوری در خشکی و آب دشمن را شکست داده و منشا برکات بزرگ شدند.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس، افزود: امروز به فضل خدا علیرغم شرایط جوی که قابل پیش‌بینی هم نبود، شاهد اجرای رزمایش الی بیت‌المقدس هستیم که در آن مقدمات و اجرای رزمایش آغاز شده است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص دوره فراخوانی رزمایش و همچنین آماده‌سازی این گردان‌ها، اضافه کرد: خوشبختانه با کمک خدا این رزمایش با نظم خوبی در حال اجرا است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه گردان‌های امام علی (ع) نیز در این رزمایش حضور دارند، اظهار کرد: امروز شاهد نمایش و همایش رزمایش الی بیت المقدس 32 گردان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیجیان با این رزمایش آماده مقابله با هرگونه تهدید، داعش، تکفیری و .. هستند، اضافه کرد: این گردان‌ها برای دفاع از نظام و انقلاب خود را آماده کرده‌اند.

سردار فضلی در ادامه با تبیین نقش بسیج در دستاوردهای انقلاب، گفت: امروز بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است.

وی در ادامه با تاکید بر وجود وحدت بین شیعه و سنی، گفت: باید برای همراهی شیعه و سنی تلاش کنیم، چراکه تکفیری‌ها در تلاش برای ضربه زدن به این دو گروه و جدایی آنها هستند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه تکفیری‌ها عمق کینه خود را نسبت به اسلام، علیه شیعه و سنی انجام دادند، افزود: با اقدامات داعش در عراق و سوریه می‌بینیم که هرجا این گروه‌ها حضور دارند با شیعه و سنی مقابله می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ظاهر این گروه‌ها اسمی از اسلام نمی‌برند، گفت: اما در عمل در برابر مسلمانان ایستاده‌اند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گزارشی از نحوه اجرای اردوهای راهیان نور نیز ارائه کرد و گفت: سالانه 5 میلیون نفر یک حج بصیرتی را به جا می‌آورند.

وی یک میلیون نفر از این افراد را مختص دانش‌آموزان و فرهنگیان عنوان کرد و گفت: دقیقا طی یک ماه گذشته از 15 مهر تاکنون از 31 سپاه استانی، 170 هزار معلم و دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این افراد با حضور در راهیان نور از یک هزار و 608 کیلومتر از مرزهای درگیر در جنگ، بازدید کردند.

امسال رزمایش‌ها به صورت غیرمتمرکز بوده و در بیش از 513 ناحیه بسیج و توسط یک هزار و 507 گردان واکنش سریع بیت‌المقدس برگزار می‌شود.
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم