۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

انتقاد بسیج 22 دانشگاه از روحانی

بسیج دانشجویی 22 دانشگاه‌ کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند: نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : ۲۰۶۶۴۹
صراط: بسیج دانشجویی 22 دانشگاه‌ کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند: نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:
 
«جناب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی
 
رئیس محترم جمهور
 
با سلام
 
ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) با عنایت به اهمیت خودکفایی در تولید گندم و تأثیر نرخ خرید تضمینی این محصول در ارتقای ضریب خودکفایی، مسئولان علمی بسیج دانشجویی ضروری دانستند نکاتی را خدمت حضرتعالی مطرح کنند:
 
• تأمین امنیت غذایی پایدار، که با تکیه بر تولیدات داخلی معنا پیدا می‌کند، اولویت حاکمان اغلب کشورها بوده و در این راستا سیاست‌های حمایتی متنوعی از بخش تولیدات داخلی اتخاذ می‌شود. در میان محصولات کشاورزی، گندم به عنوان یک محصول اساسی و راهبردی اهمیت بیشتری داشته و حمایت مضاعفی از تولید آن می‌شود.
 
• مسئله خودکفایی کشور در تولید گندم، یکی از اهداف بخش کشاورزی بوده و در این راستا رهبران انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت دستیابی به آن تأکید کرده‌اند. از سوی دیگر اشاره صریح مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در بند ششم و هفتم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی،  به لازمه افزایش تولید داخلی نهاده و کالاهای اساسی (بویژه در اقلام وارداتی) و ایجاد ذخایر راهبردی اهمیت تولید داخلی گندم را دوچندان کرده است.
 
• نرخ مناسب خرید تضمینی گندم به عنوان محرکی برای افزایش تولید گندم و به دنبال آن فروش به مراکز دولتی است که با افزایش حجم خرید دولتی، نیاز وارداتی این محصول کاهش می‌یابد. در حالیکه اعلام قیمت نامناسب خرید تضمینی، نه تنها کاهش حجم تولید را به دنبال دارد، بلکه موجب خارج شدن حجم بزرگی از گندم تولید شده از زنجیره تأمین غذا و نان کشور خواهد شد.
 
• بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، علاوه بر آنکه دولت موظف به خرید تضمینی این محصولات است، قیمت خرید تضمینی را نیز باید با رعایت هزینه‌های واقعی تولید، تعیین و اعلام کند.
 
در پایان با تأکید بر اینکه نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم (11550 ریال) برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، از شما درخواست می‌شود ضمن بازنگری در قیمت اعلام شده ، نرخ اصلاح شده را متناسب با افزایش هزینه‌های تولید این محصول تعیین و اعلام کنید.
 
کسب توفیقات روز افزون را برای دولت آرزومند هستیم.»
 
مسئولان علمی بسیج دانشجویی:
 
دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشگاه زنجان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه تبریز، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، دانشگاه اصفهان، دانشگاه اراک، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه بیرجند، دانشگاه رامین اهواز، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه ارومیه، دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، دانشگاه شیراز
منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم