۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

جای خالی وزارت امر به معروف و نهی از منکر

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان گفت: از آنجاییکه جای خالی وزارت امر به معروف و نهی از منکر از سالهای نخست انقلاب در جامعه حس می شود، نیاز به مدرسه عالی برای آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر، بودجه کافی و نیروی انسانی مورد نیاز، لازم است.
کد خبر : ۲۰۶۹۳۸
صراط: آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز یکشنبه در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان اظهار داشت: از آنجاییکه برای تبلیغ و ترویج هر امری، نیاز به ابزار آلات و وسایل ضروری است، با توجه به بودجه و امکانات محدود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آن خوش بین نیستم.

وی با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین فریضه دین ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: با امکانات محدود و اهمیت جزیی به آن اجرای آن در سطح جامعه شکل نخواهد گرفت و به گفته حضرت علی (ع) تمامت دین در مقابل عظمت امر به معروف همچون آب دهان نسبت به عظمت دریا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده باشد، همانند آن است که همه دین در جامعه زنده و جاری است و مساله ای با این عظمت نیاز به ساز و کار جدی و آموزش درست در سطح جامعه دارد.

آیت الله محمدی ادامه داد: از آنجاییکه جای خالی وزارت امر به معروف و نهی از منکر از سالهای نخست انقلاب در جامعه حس می شود، نیاز به مدرسه عالی برای آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر، بودجه کافی و نیروی انسانی مورد نیاز است.

استاندار همدان نیز با اشاره به هدف و منزلت قیام امام حسین (ع) گفت: پایه و اساس نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است و پیامی ماندگار و پایدار برای همه آزادگان دنیا به همراه دارد.

محمد ناصر نیکبخت با ارائه تعریفی از این فریضه گفت: امر به معروف و نهی از معروف، رفتاری شرعی، قانونی و عملی مناسب به شیوه اسلامی و در مدار اخلاقی است و ریشه آن در مهربانی و محبت است و نباید به دشمنی تبدیل گردد.

وی ادامه داد: اگر تعامل اجتماعی همراه با امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد همه افراد جامعه به آن تن خواهند داد و نباید این فریضه را در برابر برداشت جامعه با رفتار خود کمرنگ و یا تیره جلوه دهیم.

استاندار همدان امر به معروف در ادارات را در جامعه کنونی اینگونه بیان کرد: مبارزه با فساد، اعتیاد و بی قانونی، خدمت بی دریغ به مردم، تکریم ارباب رجوع، توجه خاص به مسئولیت ها و وظایف، رفع مشکل بیکاری و ازدواج جوانان، حل مشکلات معیشتی و فرهنگی مردم، حل فساد اداری، تقویت اقتصاد جامعه و احیای اخلاق در جامعه از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

منبع: مهر