۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

اطاعت: ورود مستقل عارف به نفعش نیست

فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه ورود مستقل عارف به انتخابات به نفع او نیست، گفت: عارف قطعا با جریان اصلاحات همراه است و خود را هم‌عرض خاتمی نمی‌داند.
کد خبر : ۲۰۷۴۱۳
صراط: جواد اطاعت عضو حزب اعتماد ملی با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزار‌ها درباره پیشنهاداتی مبنی بر ائتلاف چهره‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا وبهره گیری از چهره های اصولگرا مانند ناطق نوری برای وحدت میان اصلاح طلبان، اظهار داشت: برخی از ائتلاف‌ها به نوعی انحراف محسوب می‌شود زیرا اصل رقابت از اصول مسلم در فعالیت سیاسی است و اگر این اتفاق رخ دهد دیگر جریانی نمی ماند که قرار باشد با یکدیگر رقابت کنند.
 
اطاعت ادامه داد: در طیف اصولگرایی آقای ناطق، لاریجانی و باهنر و در طیف اصلاح طلبی آقای خاتمی و دوستان اصلاح‌طلب وی می‌توانند وارد یک رقابت سالم شوند از این رو نزدیک شدن چهره‌های اصلاح طلب و اصولگرا از لحاظ همفکری و ارتباط بسیار عالی است اما اگر بخواهیم دو جریان اصلی کشور را در هم ادغام کنیم، درست نیست و یک موضوع انحرافی محسوب می‌شود.
 
این فعال اصلاح‌طلب درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: اگر انتخابات یک انتخابات رقابتی باشد و چهره‌های اصلاح‌طلب حذف نشوند مانند همیشه در انتخابات حضور داشته و استقبال خواهند کرد، اما داوران انتخابات باید بی‌طرفانه قضاوت کنند تا روال بازی مناسب باشد.
 
وی با بیان اینکه جریان اصلاحات هیچ اختلافی در بحث انتخابات ندارد و برخلاف اصولگرایان از انسجام خوبی برخوردار است، گفت: جریان اصلاحات از نظر پایگاه اجتماعی نیز مشکلی ندارد.
 
اطاعت درباره عدم دعوت شورای مشورتی خاتمی از عارف برای حضور در جلسات این شورا اظهار داشت: آقای عارف قطعا با جریان اصلاحات همراه است و نظرات رهبری اصلاحات را می‌پذیرد؛ هر چند که ایشان فردی نیست که بخواهد خود را هم عرض آقای خاتمی بداند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احساس می شود عارف تلاش دارد که در انتخابات آینده مجلس مستقل وارد شود نیز گفت: این به نفع آقای عارف نیست و من فکر نمی‌کنم که این اتفاق رخ دهد؛‌ هرچند معتقدم وضعیت فعلی اصلاح طلبان تکثر در عین وحدت است.
منبع: فارس