۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
ادعای جدید اصلاح طلبان:

عارف در دور اول پیروز می‌شد اما فداکاری کرد!

عارف شخصا گفت که من مدارکی مستند دارم که من در دور اول رأی لازم را برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری داشتم اما چون قرار بود اصلاح‌طلبان یک کار دسته‌جمعی به نفع کشور کنند حرف بزرگان را تمکین کردم!
کد خبر : ۲۲۰۰۱۸
صراط: روزنامه آرمان ادعا کرده است که محمدرضا ارف در همان دور اول انتخابات ریاست جمهوری 92 می توانست راهی پاستور شود اما به خاطر "یک کار دسته جمعی به نفع کشور" کناره گیری کرده است!

به گزارش صراط، این روزنامه در مقاله ای به قلم فاضل موسوی که او را فعال اصلاح طلب خوانده، نوشته است: "برخی اصولگرایان می‌گویند اگر اصلاح‌طلب‌ها به‌خودی‌خود رأی داشتند پشت سر آقای عارف قرار می‌گرفتند. درصورتی‌که اولویت اصلی اصلاح‌طلبان منافع ملی است و به این اهمیت فراوان می‌دهند و برای آن حاضر هستند هرگونه فداکاری انجام دهند؛ و این‌ خصیصه در قاموس اصلاح‌طلبان همواره به عنوان یک عقیده ساری و جاری است.
 
آقای عارف در کناره‌گیری برای رسیدن به گزینه نهایی اصلاح‌طلبان مردانگی کرد و نباید این موضوع مشمول مرور زمان شود. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان پایبند به خرد جمعی‌اند و همین پایبندی باعث شد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روی گزینه روحانی اجماع کنند. و این نشان از رفتار دموکراتیک این طیف سیاسی دارد.
 
اصلاح‌طلب‌ها باوجود فشارهایی که تحمل می‌کردند تصمیم گرفتند پشت گزینه‌ای قرار گیرند و از وی حمایت کنند که احتمال بیشتری می‌دادند بتواند به مردم و کشور کمک و با جریان رقیب تعامل برقرار کند. بر همین اساس به سمت حجت‌الاسلام روحانی حرکت کردند نه به خاطر اینکه موقعیت و امکان حضور نداشتند! رأی آقای روحانی در نظرسنجی‌ها تا قبل از کنار کشیدن آقای عارف چندان قابل توجه نبود ولی خود آقای عارف شخصا به من گفتند که من مدارکی مستند دارم که من در دور اول رأی لازم را برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری داشتم اما چون قرار بود اصلاح‌طلبان یک کار دسته‌جمعی به نفع کشور کنند حرف بزرگان را تمکین کردم. حال چه شده است که امثال آقای بادامچیان غصه‌ عدم رأی‌آوری اصلاح‌طلبان در مجلس را می‌خورند مگر خود این آقایان چند درصد رأی مردم را کسب کرده‌اند. اگر آقای بادامچیان فکر می‌کنند که اصلاح‌طلب‌ها رأی ندارند این همه تحلیل و تفسیر درباره آنها معنا ندارد لذا بگذارید آنها مثل خودتان وارد عرصه انتخابات شوند آن وقت خواهید دید نتیجه صندوقهای آرا چه خواهد بود."

اصلاح طلبان در دوره ریاست جمهوری روحانی انرژی فراوانی را صرف این موضوع کرده اند روحانی با رای اصلاح طلبان پیروز انتخابات شده و باید روش آنها را در اداره کشور و نیز انتخاب مدیران پیش بگیرد. اما این ادعا که عارف در همان دور اول هم می توانست رییس جمهور شود، اولین بار است که از سوی آنها مطرح شده است.

نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 92 آرای عارف را حدود 7 درصد تخمین زده بود و اصلاح طلبان نیز تا کنون این موضوع را رد نکرده بودند. روزنامه نزدیک به خاندان هاشمی توضیح نداده است که اگر عارف کاندیدای اختصاصی اصلاح طلبان به راحتی توان رییس جمهور شدن آن هم در دور اول را داشته، چرا به کناره گیری اش راضی شده اند تا اکنون این همه انرژی صرف این موض کنند که روحانی با رای آنها راهی پاستور شده است!
برچسب ها: عارف روحانی
نظرات بینندگان
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۹
۹
هه!
وصولگراها هم درخواب پاستور بودند!
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۷
۲۴
خب کنار نمی کشیدی !
شما بدلیل فشار اصلاح طلبان و شخص خاتمی کنار کشیدی !
وصولگراها هم خیلی از این ادعاها داشتند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۸
۳۱
احمدی نژاد کجایی دیگه بسه جدایی.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۴
۲۹
عارف يک ميليون هم راي نداشت؟؟؟
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۳
۱۸
۲۶
عارف در رويا بسر ميبرد