۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

حملات رسانه‌ای جدید به فیلم مجیدی

این موج رسانه‌ای در حالی دنبال شد که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و شبکه صهیونیستی «آی 24» نیز تلاش کردند با انتشار چنین خبرهایی سهم خود را در دمیدن آتش اختلاف ایفا کنند.
کد خبر : ۲۰۷۴۴۲
صراط: پس از آنکه در ماه گذشته مجید مجیدی از نمایشی از فیلم «محمد(ص)» خود همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) خبر داد موج جدیدی از حملات به این فیلم در کشورهای عربی آغاز شده است.
 
بنابر این گزارش، نخستین واکنش‌ها را رسانه‌های ضدایرانی چون العربیه آغاز کرده و به سراغ برخی مسئولان سابق و فعلی الازهر رفتند.
 
العربیه به سراغ «شیح عمر الدیب» معاون سابق الازهر رفته و او گفته است که به تصویر کشیدن انبیاء و صحابه حرام است و به تصویر کشیدن حضرت محمد(ص) در یک فیلم سینمایی شخصیت ایشان را مشوه می‌کند؛ چه اینکه چهره فردی که به جای آن حضرت بازی کرده در اذهان خواهد ماند و در حالی است که او ممکن است بعد از این در فیلمی در نقش مجرم یا شرور بازی کند و این موجب کاهش عظمت آن حضرت می‌شود.
 
پس از العربیه سایت‌های مصری یکی پس از دیگری شروع به نوشتن گزارش‌ها و گرفتن مصاحبه‌هایی در این زمینه کردند که از جمله آنها گفت‌وگوی پایگاه الوادی مصر با دکتر محمد الشحات الجندی عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر بود.
 
وی گفته بود: ساخت فیلم «محمد(ص)» پس از یوسف پیامبر(ع) نشان از اصرار ایران بر به تصویر کشیدن انبیاء دارد در حالی که الازهر بارها خواستار جلوگیری از به تصویر کشیدن انبیا و صحابه شده است.
 
این عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر پا را فراتر از نگرانی از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) گذاشته و عنوان کرده نگران نشر مذهب شیعی به واسطه این فیلم است.
 
وی خواستار عدم مشاهده این فیلم شده و افزوده بود: برای نیافتادن در شک و ابهام بین حق و باطل و ایجاد تفرقه بیشتر این فیلم را نبینید؛ کسی که نقش پیامبر اکرم(ص) را بازی کرده اشتباه کرده و بهتر بود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کردند چراکه پیامبر اکرم(ص) مشترکی است که مورد احترام همه مسلمانان است.
 
پس از آن جریان‌های سلفی و جریان‌های سیاسی هم به مخالفان این فیلم پیوستند و پایگاه «المسلم» متعلق به جریان‌های سلفی گزارشی مفصل در این زمینه کار کرد و به بیانیه «هیئت جهانی شناخت پیامبر اکرم(ص)» در عربستان سعودی در ماه مارس گذشته اشاره کرد که در آن آمده بود: ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام در ایران عملی شنیع و موجب کاهش عظمت آن حضرت(ص) می‌شود و ایران مسئول این توهین است!
 
در کنار آنها محمد عطیه عضو دفتر سیاسی گروه نیروهای انقلابی ساخت این فیلم را حتی در صورت ارائه اسلام صحیح و میانه‌رو عملی تنش‌زا خوانده و در مثالی عجیب گفته است که حتی اسرائیل چنین کاری نکرده بود و مسئولان سیاسی باید با ایران در این باره تماس گرفته و جلوی آن را بگیرند!
 
این موج رسانه‌ای در حالی دنبال شد که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و شبکه صهیونیستی «آی 24» نیز تلاش کردند با انتشار چنین خبرهایی سهم خود را در دمیدن آتش اختلاف ایفا کنند.
 
بنابر این گزارش، همه این حملات در حالی صورت می‌گیرد که در هنگام ورود فیلم نوح به اکران جهانی بسیاری از جریان‌های سیاسی و خبری تلاش کردند تا الازهر را متقاعد کنند که اجازه اکران این فیلم که داستانی تحریفی از داستان طوفان حضرت نوح(ع) دارد در مصر اکران شود.
 
همه این خبرها درباره نگرانی از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) در فیلم «محمد(ص)» مجید مجیدی در حالی است که نسخه نخست این فیلم سه بخشی به دوران کودکی آن حضرت می‌پردازد و در سال‌های گذشته بارها سازندگان این فیلم اصلا چهره‌ای از آن حضرت نشان داده نخواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: رسانه مجیدی