۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

نماینده کِنست: وزیر اقتصاد اسرائیل تروریست است

یک نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی در واکنش به شهادت یک فلسطینی به دست پلیس اسرائیل، وزیر اقتصاد این رژیم را «تروریست» خواند.
کد خبر : ۲۰۷۴۷۰
صراط:  بعد از اینکه «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی، فلسطینی کشته شده به دست پلیس رژیم صهیونیستی را «تروریست» خواند، «باسل غطاس» یکی از نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) از او انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، غطاس،‌ «اسحاق آهارونوویچ» وزیر امنیت عمومی را مسئول مرگ خیرالدین الحمدان دانست که چند روز قبل از این ماجرا گفته بود، «تروریست‌ها باید کشته شوند».

وی در این باره گفت: «کابینه شامل وزیری مانند بنت است که یک شهروند کشته شده به دست پلیس را تروریست می‌خواند. بنت خود تروریست است. تو در کابینه‌ای کار می‌کنی که شامل تروریست‌هاست و نخست وزیری دارد که بر کابینه تروریست‌ها ریاست می‌کند».

غطاس نتانیاهو را نیز به ایجاد ناآرامی و لغو امتیاز شهروندی افرادی متهم کرد که در «اعتراضات غیرخشونت‌آمیز» شرکت کرده‌اند و سپس افزود: «تو می‌خواهی آنها را به فلسطین بفرستی. ما در فلسطین هستیم. من در سرزمین خودم هستم و اسم سرزمین من،‌ سال‌ها فلسطین بوده است. ما اینجا خواهیم ماند و شما باید اینجا را ترک کنید».

بعد از آنکه افسران پلیس رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را به بهانه در خطر بودن جان‌شان، با گلوله هدف قرار دادند و به شهادت رساندند، صدها فلسطینی شنبه بعد از ظهر در الخلیل تجمع کردند و به کشته شدن «خیرالدین الحمدان» این جوان 22 ساله فلسطینی اعتراض کردند. آنها با در دست داشتن عکس‌های الحمدان که بر روی آن نوشته شده بود «تنها گناه او عرب بودنش بود»، فریاد می‌زدند، «صهیونیست‌ها، از زندگی ما بیرون بروید». معترضان پرچم‌های فلسطینی را تکان می‌دادند و خواستار اخراج افسران پلیسی شدند که در تیراندازی دست داشته‌اند.
-
منبع: فارس