۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

خاتمی:مردم‌انقلابی‌ ‌منطقه‌‌دنبال ‌اسلام‌نیستند

اگر يك ديكتاتوري مقدس بخواهد بيايد بهتر است كه نيايد
کد خبر : ۲۰۷۷۲



محمد خاتمي در ملاقاتي محفلي ادعا كرد ملت هاي انقلابي منطقه دنبال حاكميت اسلام نيستند چرا كه از ديكتاتوري مقدس مي ترسند! 

به گزرش صراط نیوز به نقل از کیهان رئيس دولت اصلاحات كه در فتنه سال ۸۸، همانند سران رژيم هاي مرتجع منطقه، در جبهه مورد حمايت آمريكا و اسرائيل قرار داشت، در ملاقات اخير خود گفته است «باعث تاثر است اين موج مباركي كه در خاورميانه و در دنياي عرب ايجاد شده، موج آزاديخواهي، موج ضديت با ديكتاتوري و مي گويند كه بايد اين حالت فوق العاده از بين برود، انتخابات آزاد باشد. اينها خيلي مبارك است ولي در جنبه ايجابي مساله چگونه است؟ اين موج مبارك در كشورهاي اسلامي رخ مي دهد، جاهايي كه اكثريت آنها مسلمان اند. ما خيلي علاقمند بوديم كه در مقابلش بگويند ما مي خواهيم نظام ديني و اسلامي هم حاكم باشد و اگر در ذهن اين جوامع بود كه اسلام با آزادي مي تواند سازگار باشد، با انتخابات آزاد و انتخاب مردم مي تواند سازگار باشد و نه تنها براي مسلمانان اين آزادي براي همه كساني كه در ذيل و ظل حكومت و جامعه اسلامي زندگي مي كنند اين آزادي و حرمت وجود دارد ولو دين ديگري داشته باشند همه شهروند اند و حقوق شهروندي دارند آن وقت مي ديديد امروز موجي كه بود جنبه ايجابي آن هم جنبه اسلامي بود. [اما] در گذشته نگاه مي كنند به نام اسلام چه جباريت هايي صورت گرفته، در زمان ما هم در همسايگي ما يك حكومت هاي جباري كه با ابتدايي ترين حقوق بشر سازگار نبودند امتحان خود را دادند؛ در افغانستان و در جاهاي ديگر و به نام خدا مي كشتند، زنان را اسير مي كردند، ظلم مي كردند، ترور و سركوب مي كردند و آزادي هاي مردم را مي گرفتند و اين ها را به نام اسلام انجام مي دادند خوب مردم مي گويند اگر بناست ديكتاتوري باشد باز اين ديكتاتورهايي كه هست نامقدس است اگر يك ديكتاتوري مقدس بخواهد بيايد بهتر است كه نيايد ترس از آنهاست.
وي همچنين مي گويد: آنچه ما اصلاحات مي ناميم، تداوم انقلاب اسلامي است.
درباره اين مغالطه چند لايه بايد يادآور شد كه اولا برخلاف ادعاي خاتمي، ملت هاي مسلمان منطقه در پي حاكميت اسلام هستند همچنان كه نظرسنجي چند ماه پيش موسسه آمريكايي پيو در مصر نشان داد. ثانيا القاي اسلام هراسي ملت ها، پروژه اي اصالتاً آمريكايي-صهيونيستي است وگرنه ملت هاي مسلمان مصر و بحرين و يمن و... مبدأ حركت خود را نمازجمعه و مساجد قرار نمي دادند. ثالثا اسلام قلابي طالباني نسخه اي آمريكايي و صهيونيستي براي كنار زدن اسلام اصيل بوده است و اتفاقاً دست بر قضا اسلام ليبرالي جريان هاي سكولار مدعي اصلاح طلبي نيز از اين حيث از همان آبشخور آمريكايي و صهيونيستي ترويج مي شود و در واقع بنابراين بوده كه طالبان و القاعده بترسانند و سكولارهاي مسلمان نما به دام بيندازند و ملت ها را از اسلام ناب دور كنند. رابعا آقاي خاتمي توضيح دهد چه نسبتي ميان وي و ملك عبدالله سعودي(پمپاژكننده مالي-اعتقادي جريان هاي خشن طالبان و القاعده، و سركوبگر فعلي ملت هاي مسلمان بحرين و يمن) وجود دارد كه باعث شد خاتمي ارديبهشت ۸۸ به ديدار شاه جلاد سعودي در رياض شرفياب شود؟! خامساً رئيس دولت اصلاحات با آن همه خيانتي كه تحت حمايت اركان دولت وي براي اسلام زدايي، ولايت زدايي و ساختارشكني صورت گرفت، چگونه جرئت مي كند ادعا كند كه «ما خيلي علاقمند بوديم مسلمان هاي منطقه بگويند مي خواهند نظام اسلامي و ديني حاكم باشد»؟! معلق بازي پيش قاضي؟ دروغ به اين بزرگي در انظار ملتي كه خيانت هاي علني روزگار اصلاحات را به چشم ديده اند؟
سخنان اخير خاتمي اگر هيچ ارزشي نداشته باشد، از يك نظر واجد اهميت است و آن اينكه غلبه فضاي اسلام خواهي و مطالبه حكومت ديني در ايران و منطقه، وي را وادار كرده تا به رغم سوابق خيانت آلود پيشين، خود را طرفدار حكومت اسلامي جا بزند.

نظرات بینندگان
محمد (عاشق مير حسن)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۲
۱۴
فرمايشات سيد محمد خاتمي عزيز را بايد با آب طلا نوشت ايشان حقايق منطقه را به درستي درك و تحليل نموده اند.
وجود خاتمي عزيز براي كشور ايران يك نعمت است خدا حفظش كند.
یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ایشالله با هم محشور بشین!!!
pin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۶
راسته دیکتاتور یا نباید باشه یا باید نامقدس باشه تا کار استعمار راحت بشه!
این سخنان ادم رو یاد رضاخان فراماسونی می اندازد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ba ab tala nevesht va zad dame tovalet
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۲
وقتی فیلم های شرقی و غربی و ایدولوژی انها در تلویزیون پخش میشه و گیرنده های ماهواره زیاد میشه و زمانی که امثال شهید مطهری ها امنیت نداشته باشند و غرب و شرق برای ترویج مکتب انحرافی خود اینهمه هزینه و فعالیت میکنند مکتب اسلام هم باید یک برنامه و افق توسعه برای تربیت نسل اینده و گسترش ارزش های اسلامی تشیع ترسیم کنه والا تلاش و برنامه در جبهه باطل از بی تحرکی و نبود برنامه برای اینده در جبهه حق پیشی خواهد گرفت ببینید افرادی را که با افکار باطل و دنیایی چقدر در مسیر خود مسمم و برنامه دار هستند و عده ای هم در جبهه حق خوابیده اند و وجود جریان های منحرف ناشی از کمبود و خواب الودگی جریان های اسلامی است.
mac
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۱
کاملا متن فرمودند ..آقای رئیس جمهور سابق ......
کامران
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴
۴
اقای خاتمی

1. شما دردوران حکومتتان دیکتاتوری کردی(معرفی فرهنگ بی بند وباری وبی حجابی یا بد حجابی) به اسم اصلاحات
2 انگار یادتان رفته خود شما لباس مقدس روحانیت بر تن دارید
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
اقای کامران تا ادمایی مثل تو توی این کشور باشن که بدون فهمیدن ودرک واقعی مطلب نظر میدن هیچکس معنی واقعی ازادی رو اونطور که اقای خاتمی گفت درک نمیکنه
کامران
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۵۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۲
میگم ... میان سید احمد خاتمی با سید محمد خاتمی
تفاوت از زمین تادر خانه خدا است
اقای دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۲
سلام .مشکل این دوستان اینه که فکر میکنن که اینجاهم امریکاست که یه دوره جمهوریخواه تو قدرت باشه و یه دوره دموکرات و حتما این حلقه ی بسته باید تکرار بشه ...اینجا ایرانه ..سیاست تو ایران نمودار خطیه که اگه از نقطه ای بگذره دیگه اون نقطه تکرار نمیشه ...توبدترین حالت در جا میزنه ولی هرگز به عقب بر نمیگرده ..این خط از شما گذشته...مطمین باشید دیگه شمارو تجربه نخواهیم کرد پس الکی خودتونو مطرح نکنید ..خیانتاتون جلوی چشممونه
السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام!
قبول دارم که این انسان ها دورانشان به پایان رسیده و حرف هایشان بودار است!
اما امیدوارم که شما بعنوان یک روشنفکر امروز منظورتان کشوری تک محوری و یک قطبی نباشد؟؟؟؟
کشوری که حزب نداشته باشد میمیرد!ساکن می شود!دچار رکود می شود!رقابت از بین می رود!امید از بین می رود!آیا این اندیشه کمونیسم نیست؟
همین حزب اصلاحات را هم آقا برای جلوگیری از یک قطبی شدن کشور پذیرفت.
چرا کشور ما در هر دوره ای باید بی حزب شود؟یک مشکل هم اینجاست که احزاب ما مدام به فکر سرنگون کردن هم دیگرند.
ما تلاش می کنیم و امیدواریم که خدا کمکمون کنه که این اتفاق دوباره نیفته.
چشمانتان را باز کنید و تاریخ را ببینید که از یک قطبی شدن چه کسانی رشد پیدا خواهند کرد؟
حلالمون کن.یا حق
-خدایا عشق به رهبر صالحان این کشور را در دل جوانان ما قرار بده
پاینده باد ایران اسلامی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۶
۳
نظرات خاتمي عزيز بسيار كارشناسانه است اميد است ازوي به خوبي استفاده شود نظراتش را در خصوص كشور داري اعمال كنند كه از خيلي ها بهتر مي فهمد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله . مخصوصا نظراتی که مرشد اعظم سوروس تو دهنشان گذاشتند . مرگ بر وطن فروش بی غیرت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
8سال نظر داد بسه . تنها چیزی که ازش دیدیم سفرهای دور اروپا و عکسهای یادگاریشونه وشعار زیبای دوچرخه دوچرخه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۳
ضمن پوزش از محضر رسول الله (ص)
زیرا خود رسول اعظم به حساب و کتاب اولادش نظارت دارند.........در مثل مناقشه نیست ...... کافر همه را به کیش خود پندارد
bitaraf321@aol.com
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴
۳
این خیزشها جنبشهای دموکراسی خواهی و علیه استبداد و سلطنت است که البته توسط مردم مسلمان انجام میشود و ربطی به ما هم نداره
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما طرفدار هستید نه بی طرف
نوکر امت اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
اقای خاتمی واقعا نوکری خوب برای غرب است وظیفه نوکری خود را نسبت به غرب خوب انجام میدهد واقعا بی نظیر است اگر خدا اینگونه بندگی میکرد واقعا بی نظیر بود