۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
پیکر مرتضی پاشایی تشییع شد +حواشی و تصاویر

همهمه و اعتراض مردم به خاطر تغییر برنامه/ مدیحه‌سرایی پدر پاشایی/ پیکر پاشایی شبانه دفن شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم پاشایی با حضور خیل علاقه‌مندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۸۳۴۶
صراط: صبح امروز مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان با حضور خیل علاقه‌مندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش صراط، پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان که به دلیل عارضه سرطان درگذشته بود، لحظاتی پیش با بدرقه باشکوه علاقمندان و دوستدارانش راهی بهشت‌زهرای تهران شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
 
فیلم تشییع پیکر مرحوم مرتضی پاشایی را از اینجــــــــــــــــا ببینید.

در این مراسم باشکوه که از ساعات اولیه صبح با حضور جمع کثیری از علاقمندان در مقابل تالار وحدت آغاز شده بود، محمد علیزاده از خوانندگان کشورمان و بنیامین بهادری هریک ابتدا به قرائت اشعاری پرداخته و سپس در وصف این خواننده جوان صحبت کردند.

اجرای علیزاده و همراهی حاضران

محمد علیزاده که از دوستان نزدیک پاشایی و از خوانندگان پرطرفدار کشور با خواندن یکی از قطعه‌های خود و همراهی این قطعه توسط حاضران و سپس قرائت جاده یک‌طرفه که آن را با بغض حاضران همراهی می‌کردند سخنان خود را به پایان برد. اما در این مراسم پدر و عموی مرتضی پاشایی نیز سخنانی ایراد کردند و پس از آن، مداحی برگزار شد.

محمد علیزاده در سخنانی با صدای بغض‌آلود گفت: خوشحالم که دوستم، مرتضی پاشایی، به یک اسطوره تبدیل شده است.

این خواننده‌ی پاپ اضافه کرد: رفیق عزیزم، خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی‌ات بسیار لذت بردم. اگر امروز گریه می‌کنم، این اشک‌ها را در مقام «محمد علیزاده» نمی‌ریزم، من برای برادرم گریه می‌کنم. برای کسی که تا ابد به یادش خواهم بود.

عموی مرتضی پاشایی هم در این مراسم سخن گفت و در حالی که مقابل تابوت برادرزاده‌اش ایستاده بود، اظهار کرد: شما مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، عاشق او بودید و اتفاقا او هم عاشق شما بود. یادم می‌آید، وقتی برای ملاقاتش به بیمارستان می‌رفتم، با این‌که ناخوش بود، باز هم نگران مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه‌ی بیمارستان حضور داشتند.

او افزود: مطمئن باشید که مرتضی اکنون ما را نگاه می‌کند. او فقط متعلق به ما نیست، بلکه روح او در دل همه‌ی شما مردم مهربان است.

مدیحه سرایی پدر پاشایی

پدر مرتضی پاشایی ضمن تشکر از طرفداران مرتضی پاشایی گفت: پزشکان مرتضی را یک سال پیش جواب کرده بودند اما با دعاهای شما یکسال دیگر زندگی کرد و این یک هدیه از طرف خداوند بود.

پدر مرتضی پاشایی در ادامه به مداحی و مرثیه سرایی پرداخت و به مناسبت ماه محرم روضه حضرت علی اکبر را خواند.
 
جمعیت فراوان و منتفی شدن برخی برنامه ها

برای این برنامه سخنرانی‌های فراوانی درنظر گرفته شده بود، اما به دلیل استقبال زیاد و حضور حاضران فراوان در مقابل تالار وحدت تمامی این برنامه‌ها کنسل شد.

ایسنا گزارش داد جمعیت علاوه بر محوطه‌ی تالار وحدت، خیابان‌های استاد شهریار، حافظ، انقلاب و چهارراه ولیعصر را نیز مسدود کردند، به اندازه‌ای که تردد اتومبیل‌ها و مردم در این مسیر دچار مشکل شد. همچنین از ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم تشییع، کار مترو در ایستگاه‌های نزدیک به این محل به‌شدت با اخلال مواجه شده بود.

بر این اساس، تعداد زیادی از هنرمندان نیز در میان ازدحام جمعیت که بخشی از آن‌ها دوستداران این خواننده بودند که از شهرستان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، متوقف شدند و نتوانستند در مراسم داخل محوطه‌ی تالار وحدت حضور یابند.

همهمه و اعتراض مردم به خاطر تغییر برنامه

پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی سپس به سوی قطعه هنرمندان با بدرقه بسیار پرشور راهی شد و از بلندگوهای مراسم اعلام شد علاقمندانی که می‌توانند با وسیله شخصی و یا با وسایل نقلیه تدارک دیده شده به سمت بهشت‌زهرا می‌توانند حرکت کنند.

از سوی دیگر، مجری برنامه اعلام کرد پیکر مرتضی پاشایی از درب دیگری به طرف قطعه هنرمندان بهشت زهرا در حال انتقال است که اعلام این برنامه از طرف مجری برنامه باعث ایجاد همهمه و اعتراض مردم شد.

حضور زیاد علاقه‌مندان مرتضی پاشایی در اطراف تالار وحدت به حدی بود که خیابان‌های اطراف دچار ترافیک شدید شده و رفت در آن به کندی صورت می‌گیرد.

مداحی در مراسم

جمعیت به قدری زیاد بود كه بسیاری از هنرمندان همچون محسن یگانه، فتح الله زاده، ایرج نوذری و بسیاری دیگر پشت درهای تالار وحدت ماندند.

به گزارش ایلنا، یكی از مداحان اهل بیت با توجه به ماه محرم در این مراسم مداحی كرد و یكی دیگر از خوانندگان ترانه "یك مرد فرهاد" را خواند. هیچكدام از سخنرانی‌های تنظیم شده كه قرار بود انجام شود به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت اجرا نشد.

همچنین تعدادی از شركت كنندگان در مراسم به دلیل مشکلات تنفسی و جسمی روی دستان جمعیت به سمت اورژانس منتقل شدند.

پوسترهای رایگان پولی شد!

پوسترهای پاشایی که قرار بود به صورت رایگان توزیع شود با قیمت 2 و 3 هزار تومان فروخته می‌شد. سی دی آثار پاشایی نیز به مبلغ سه و چهار هزار تومان فروخته شد.

تجمع مقابل خانه پاشایی

مکان خاکسپاری مرتضی پاشایی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دركنار مزار علی تجویدی است که این محل نیز از شب گذشته میزبان علاقه مندان مرحوم پاشایی بود.

گفته می شود در مقابل منزل پاشایی نیز جمعیت زیادی حضور پیدا کرده بودند.

مرتضی پاشایی - خواننده پاپ - متولد سال 1363 از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه (23 آبان‌ماه) در تهران درگذشت.

پیکر پاشایی دفن نشد/ بازگشت به سردخانه

پیکر «مرتضی پاشایی» پس از برگزاری مراسم تشییع، به سردخانه‌ی بهشت زهرا (س) منتقل شد.

محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار این خواننده‌ی موسیقی پاپ - با اعلام این مطلب به ایسنا توضیح داد: ازدحام جمعیت تشییع‌کننده‌ی پیکر پاشایی در بهشت زهرا (س) به اندازه‌ای زیاد بود که ما حتی نتوانستیم پیکر او را به قطعه‌ی هنرمندان برسانیم.

او ادامه داد: امروز پس از تشییع پیکر این خواننده از مقابل تالار وحدت، به سمت بهشت زهرا (س) حرکت کردیم، اما ساعت‌ها در ترافیک ماندیم.

او افزود: در این شرایط، ترجیح دادیم که پیکر این هنرمند بار دیگر به سردخانه منتقل شود تا در موقعیت بهتری، مراسم خاکسپاری انجام شود. البته تأکید داریم که زمان خاکسپاری اصلا در رسانه‌ها اعلام نشود.

صبح امروز (یکشنبه، 25 آبان‌ماه) هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» در مقابل تالار وحدت و خیابان‌های منتهی به این منطقه حضور یافتند و برگزاری این آیین با دشواری روبه‌رو شد.

مرتضی پاشایی - خواننده پاپ - متولد سال 1363 از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه (23 آبان‌ماه) در تهران درگذشت.


تدفین شبانه

سرانجام پس از کاسته‌شدن از انبوه جمعیت دوستدار مرتضی پاشایی در بهشت زهرا(س)، امکان تدفین پیکر این هنرمند موسیقی مهیا شد و صاحب صدای «عصر پاییزی» رخ در نقاب خاک کشید.

عصر امروز اعلام شد آیین خاکسپاری پیکر مرتضی پاشایی که به آرامستان بهشت زهرا(س) منتقل شده بود، به دلیل ازدحام جمعیت به فردا موکول شده است.

با این وجود و پس از کاسته‌شدن از انلوده جمعیت دوستدار مرتضی پاشایی، امکان تدفین پیکر وی فراهم آمد و دقایقی پیش پیکر بی‌جان این هنرمند فقید در قطعه ۸۸ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

بر مزار این هنرمند موسیقی پاپ، مراسم قرائت زیارت عاشورا نیز بر پا شد.




حضور هنرمندان در مراسم تشییع

تدفین ناتمام پیکر مرحوم پاشایی

تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی

تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی

تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی

تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی


تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی

تصاویر/ دفن شبانه پیکر زنده یاد پاشایی
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۱۱۸
۱۸
استقبال مردمی خودجوش یعنی این
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نمی خوام نقش یک آدم مزخرف رو بازی کنم ولی به نظر من این خودجوشی ناشی از تضادی است که تخدیر کنندگی موسیقی و هوشیار کنندگی مرگ ایجاد کرده.
مرگ پاشایی برای سرسپردگان موسیقی (چه تولیدکننده و چه مصرف کننده) یک شوک بود.
جای حرف و تحلیل زیاده ولی چون نمک پاشیدن به زخم داغدارانه و کمی هم حرف زدن پشت سر مرده، ترجیحا سکوت بهتره... شاید وقتی دیگر...
اما توصیه می کنم جامعه شناسان مومن این شوک احتماعی رو عمیقتر بررسی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
لاشخوربودن هم به ش.. می گن...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
خودجوش از نوع ماهواره ای
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
فکر میکنید چرا هنرمندان سن بالا مثل استاد مشکاتیان فوت شدن در این حد نبود؟ من هم فکر میکنم دلایل دیگه ای هم از جمله جوان بودن مرتضی و سختی کشیدنش تو روند بیماری بی تاثیر نبوده
یک دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 12:04
ظاهرا خیلی از این همه شور وهیجان میلیون هاجوان ایرانی بخاطر از دست دادن یک هنرمند سبز عصبانی هستی
شماها چشم دیدن این محبوبیت رو ندارین ودارین منفجر میشین
روتون نمیشه به زبون بیارین که چرا یک موزیسین باید بین مردم اینقدر محبو باشه چون شما داعشی ها موسیقی رو کلا حرام میدانید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۴۴
۸
شد داستان ایرج یسطامی مرد بعد فهمیدن کی بود و چی شد امان از این مردم مرده پرست خدایا روح مرتضی را قرین رحمت فرما
الال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۵۳
۱۲
دقیقااااااااااااا. بدون دخالت هیچ وزارت خونه یا هیچ اداره دولتی
معینی
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۵۲
۶۲
خداوکیلی یه سوال دارم
آقای پاشایی رو خدا رحمت کنه. انسان وارسته ای بودن.اما میخوام بپرسم این دخترانوما و آقا پسرایی که اینجوری اسطوره ساختن اگه یه شهید رو هم تشییع میکردن همینطوری سر ودست میشکستن واسه رفتن؟؟؟
یا اصلا چندبار تو تشییع جنازه شهدای گمنام شرکت کردن.
میشه یکی سوال منو جواب بده
ناشناس
|
United States of America
متاسفانه از تشييع شهداي گلگون كفن ايران عزيز يه جناح استفاده ي ابزاري ميكنه.
اون جناح به اين وسيله خودشو توجيه ميكنه...
ناشناس
|
United States of America
تو چرا رفتی زیر بیرق انهایی که .........
مرتضی
|
United States of America
دوستان و هم مسلکان شما، کاری با مردم و مخصوصاً با دینشون کردن که از هر چیزی با اسم و مرام رفقای شما بیزار و فراری باشن... خودتان اینطور خواستید... خودتان...
silla
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۴۸
۱۹
ای بابا چرا تا هر چی می شه می چسبونین به شهدا و پای اونا رو می کشین وسط آخه این چه مقایسه ای هست که می کنین.شهدا عزیزن قبول این مملکت و از اونا داریم قبول من پدره خودم جانبازه ولی چرا این قدر تعصبی برخورد می کنین و همه چی رو با هم قاطی می کنین آخه دیگه دارین شورشو در میارین
پاشایی واسه نسل جوون عزیز بود چون همیشه حرف دلای شکسته رو زد اونم تو دوره و زمونه ای که همه دل شکسته هستند و هر کسی شعر های اونو وصف حالش می تونست معنی کنه
و یه خواننده به دور از هر حاشیه و عقده
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۲۳
۱۱
رسانه ملی فقط .............................
یکی انقد برای مردم عزیز بوده .... صدا و سیما چیکار کرد واقعاً!!!! گندشو در آوردن....
اینجا باید ..... باشی تا ارزش داشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۱۴
۹
شما نمیخواد مطلب بزنین واسه مرتضی و مرتضی ها شما 5 درصد اونور بومین ما اینور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۲۵
۱۴
حقا که شما قدرت طلب های تندرو چشم دیدن محبوبیت دیگران را ندارید.
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۳۴
۶
روح پاشایی شاد . اما امان جماعت موبایل به دست ! فرهنگ تهرانی ها چقدر عوض شده . برای جدایی زن و شوهر جشن طلاق می گیرند و کیک طلاق سفارش می دهند . هر کس می میرد با موبایل از کفن و دفن و قبرش عکس و فیلم می گیرند . در مراسم ختمشون گیتار و سنتور می نوازند . دخترا آرایش زننده می کنند و بی حجاب ظاهر میشن . ظاهرا یادشون می ره شاید چند لحظه بعد خودشون هم خواهند مرد .
با ماشینهای آنچنانی در شهر مانور میدهند انگار تا ابد در این جهان اسب سرکش غرور و هوسشون را خواهند راند .
اینها چقدر دنیا را جدی گرفته اند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۱۷
۷
بسياري از شهدا بسيجي بودند و كلمه بسيج هم در ذات خود خبر از بسيج همگاني مي دهد ، يعني در ان روزگار بسيج نماد اكثريت مردمي بود كه از همه شهرها و روستاهاي اين سرزمين به جبهه ها سرازير مي شدند .

حال من سوال مي كنم كه چه شده است ، بسيج و جنگ و شهيد امروز بي فروغ شده اند .
جز اينكه عده اي اقليت محض ،‌خود را مصداق اينها مي دانند دليل ديگري وجود دارد ؟
اگر شهدا را روي دوش مردم مي گذاشتند جمعيت ميليوني مي آمد اما چه كنيم كه متاسفانه انگار آنها شهيد شدند تا عده اي صاخبشان شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۱۳
۲۳
خيلي ها واسه كلاس گذاشتن شركت كردن شايد طرف تو تشيع جنازه اقوام وفاميل خودش شركت نكرده ولي واسه كلاس گذاشتن كه بگه منم هنرمندم و منم ...... هستم رفته شركت كرده // به هر حال روحش شاد جوون بود حيف . ولي اون كه رفت يه مقدار هم دلمون واسه خودمون بسوزه
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۲۷
۶۲
مرتضی پاشایی عاشق اسلام بود این مهمه و هیچوقت شعر مبتذلی نخوند که حالت حرام داشته باشه.
ولی خیلی از این خانومایی که خودشونو بزک کرده بودن و اومده بودن اینجا بخاطر مرتضی نبود بلکه به خاطر خودنمایی بود.
واقعا من تعجب می کنم از کسایی که به جای اینکه برای آرامش روح مرتضی پاشایی براش قرآن و فاتحه بخونن اومدن دارن شعرشاو میخونن و دست میزنن آخه دیگه دست زدنتون چیه.حتی عزاداری بعضی از این مردمم مال فرهنگ وارداتی غربه.دیگه هیچفرهنگی واسمون نمونده.واقعا متاسفم واسه این جماعت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
۲۷
۱۰
به یاد سیدجواد ذاکر که در زمانی به ملکوت اعلی پیوست عده ای او را متهم کرده بودند که شرک می خواند.