۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

رفع تصرف 80 هکتار زمین در شمیرانات

فرماندار شهرستان شمیرانات از رفع تصرف 80 هکتار زمین در شمیرانات با تلاش‏های انجام شده خبر داد.
کد خبر : ۲۰۸۶۱۰
صراط: عزت ‏الله خان‏محمدی در شمیرانات در خصوص انتخاب شمشک و دربندسر به عنوان کاندیدای شهر سبز اظهار کرد: نبود زیرساخت‏ها سم مهلکی برای طبیعت‏گردی شمیرانات است؛ باید در قالب فازهای مختلف طرح‏هایی را مطالعه و اجرا کنیم تا طبیعت‏گردی در شمیرانات مدیریت شود.
 
وی تصریح کرد: در دهه‏های 60 و 70 اتفاقات ناگواری در شمیرانات رخ داده که بخشی از آن در دوران مدیریت معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مشخص شد و با اقدامات اخیر در سازمان محیط زیست، برخی از این مشکلات رفع شده، به صورتی که در حال حاضر هیچ فردی از قانون تخطی نمی‏کند.
 
فرماندار شمیرانات افزود: فاجعه‏ای که در منطقه رخ داده، عزم جدی مسئولان و مردم را می‏طلبد تا مهار، کارشناسی، مدیریت و برخورد شود؛ این برخورد به جد آغاز شده و نتیجه آن بازگرداندن 80 هکتار زمین از متصرفان است و این روند ادامه دارد.
 
خان‏محمدی بیان کرد: این موارد باید آسیب‏شناسی شود؛ علت این مشکلات را می‏توان به قیمت بالای زمین، اقلیم آب و هوایی مطلوب، ظرفیت گردشگری سد لتیان و سد لار که 30 تا 40 درصد آب شرب تهران را تامین می‏کنند و ظرفیت قوی در منطقه دانست که باعث توجه متخلفان و متصرفان شده است.
 
وی ادامه داد: زمین در منطقه در سال 74 هر مترمربع 9 هزار تومان بود ولی در حال حاضر زمین در این منطقه ارزش بسیار بالایی را به دست آورده است؛ زمینی به مساحت 4 هزار و 800 متر مربع را که تصرف شده بود، خلع ید کردیم که حدود 10 میلیارد تومان قیمت داشته و این در حالی است که این زمین در روستایی در خارج از محدوده شهری استقرار دارد.
منبع: فارس