۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

نظر مقام روس درباره روابط هسته‌ای با ایران

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه اعلام کرد که در روابط بین تهران و مسکو هیچ مشکلی وجود نداشته، مواضع طرفین در زمینه برنامه هسته‌ای منطبق بوده ودر جنبه مثبت و رو به توسعه روابط نمی‌توان تردید نمود.
کد خبر : ۲۰۸۸۲۲
صراط: «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه تاکید کرد که در روابط روسیه و ایران «هیچ سنگ زیرآبی» وجود ندارد و دو کشور عملا هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند.
 
پوشکوف که در ترکیب هیئت پارلمانی روسی به ریاست «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای روسیه به ایران سفر کرده بود، هنگام بازگشت به کشورش از تهران در عرشه هواپیما به خبرنگار خبرگزاری «نووستی» گفت: «در مقایسه با روابط مسکو با کشورهای غربی، باید بگویم که در روابط روسیه و ایران هیچ مشکل قابل توجهی وجود ندارد».
 
این مقام دوما افزود: «ایران ما و جامعه بین الملل را متقاعد کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور صرفا جنبه صلح آمیز دارد و با توجه به  مواضع رسمی مقامات تهران، ما عملا هیچ مغایرتی در موضع گیری‌های خود نداریم و هیچ چیزی وجود ندارد که جنبه مثبت روابط دوجانبه را زیر سئوال قرار داده و یا مانع از توسعه روابط شود و سفر امروز ما به تهران هم این مسئله را مورد تایید قرار داد که در روابط ایران و روسیه "هیچ سنگ زیرآبی" وجود ندارد».
 
رئیس کمیته امور بین الملل در عین حال یادآور شد که کاهش قیمت نفت در بازار جهانی که موجب رضایت هیچیک از دو کشور نیست هم مورد بررسی مقامات پارلمانی ایران و روسیه قرار گرفت.
 
به گفته وی، این مذاکرات بین مقامات ایران با ونزوئلا و عراق نیز جریان دارد و طرفین تلاش می‌کنند که تا جای ممکن مانع از ادامه این روند کاهش قیمت نفت شوند.
 
پوشکوف همچنین یادآور شد که در جریان مذاکرات مقامات تهران ارزیابی روسیه از اوضاع اوکراین را از زبان همتایان خویش شنیدند و دو طرف به تبادل نظر در خصوص اوضاع در سوریه، مبارزه با گروه تروریستی داعش پرداختند.
منبع: فارس
برچسب ها: روسیه ایران روابط