۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

یک نماینده: روسیه نیازمند متخصصان ماست

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشکیل قدرت‌های منطقه‌ای است، گفت: قدرت‌های منطقه‌ای می‌توانند سدی برای مقابله با تحریم‌ها باشند.
کد خبر : ۲۲۸۸۰۲
صراط: رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشکیل قدرت‌های منطقه‌ای است، گفت: قدرت‌های منطقه‌ای می‌توانند سدی برای مقابله با تحریم‌ها باشند.

محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی با کشورهای همسایه سبب افزایش مناسبات بین کشورها می‌شود، اظهار داشت: امروز به روسیه به عنوان کشوری همسایه در همین راستا نگاه می‌کنیم و هدفمان از توسعه روابط با این کشور استحکام مناسبات و افزایش سطح تعاملات است.
 
وی با بیان اینکه امروز کشور روسیه نیز مورد تحریم‌های خصمانه‌ای از سوی کشورهای غربی و آمریکایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز به دلیل نقاط مشترکی که بین ما و این کشور در زمینه تحریم‌ها ایجاد شده سطح مناسبات و تعاملات ما نیز تحت تاثیر قرار گرفته که در این زمینه باید از فرصت پیش آمده در راستای توسعه روابط بهره ببریم.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور روسیه بازار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی دارد، گفت: امروز روسیه نیازمند توان متخصصان ما در حوزه پزشکی، داروسازی، صنعت و تولید است و بازرگانان و سرمایه‌گذاران ما به خوبی می‌توانند از فرصت پیش آمده بهره‌برداری کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی امروز ما تشکیل قدرت‌های منطقه‌ای با همکاری و همراهی کشورهای همسایه است، یادآور شد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در کشورهای همسایه وجود دارد که با ایجاد پیمان‌نامه‌ها و توافقات می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای کاهش وابستگی به کشورهای دیگر بهره گرفت.
 
وی با بیان اینکه ما در حال رصد این توانمندی‌ها هستیم، ادامه داد: کشورهای همسایه ما در زمینه‌های کشاورزی، نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی دارای ظرفیت‌های خوبی هستند که با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان به تشکیل قدرت‌های منطقه‌ای برای بهره‌وری مشترک از این ظرفیت‌ها کمک کرد.
 
محسنی‌ثانی با بیان اینکه ارتباط و افزایش تعاملات با کشورهای همسایه از مهم‌ترین اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است؛ گفت: راهکارهای خوبی نیز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم با عملیاتی شدن آنها در آینده سطح تعاملات و توسعه روابط ما با کشورهای منطقه افزایش و قدرت‌های منطقه‌ای نیز تشکیل شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌های دشمن، بهره‌برداری از توانمندی‌های داخلی و افزایش سطح مناسبات است، افزود: تشکیل این قدرت‌های منطقه‌ای و بهره‌برداری از ظرفیت‌های این کشورها می‌تواند سد خوبی را برای مقابله با تحریم‌ها نیز ایجاد کند.
 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی بزرگ در ابعاد مختلف در سطح منطقه تبدیل شده است؛ افزود: اگر به قبل از انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که اصلا ما را به حساب نمی‌آوردند و کشور تحت تاثیر غربی‌ها و آمریکایی‌ها بود، اما امروز جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرتی شده که حتی کشورهای غربی و آمریکایی‌ها برای انجام هر حرکتی ابتدا به نظر و دیدگاه ما توجه می‌کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: روسیه ایران تحریم