۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

مقایسه آمار تلفات تصادفات ایران و جهان

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در دنیا ۷.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار خودرو کشته می‌شوند، در ایران این آمار نزدیک به ۶.۵ نفر است و در آسیا ۱۰.۵ که آمار ایران از متوسط جهانی کمی پایین تر است.
کد خبر : ۲۰۸۸۹۵
صراط: فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در دنیا ۷.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار خودرو کشته می‌شوند، در ایران این آمار نزدیک به ۶.۵ نفر است و در آسیا ۱۰.۵ که آمار ایران از متوسط جهانی کمی پایین تر است.

سردار اسکندر مومنی که صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری سخن می‌گفت، اظهار کرد: در کشور 27 میلیون وسیله نقلیه وجود دارد و نزدیک به 17 هزار کشته در سال در ایران اتفاق می‌افتد.

فرمانده پلیس راهور افزود: روسیه نزدیک به 50 هزار نفر و ایالات متحده 40 هزار کشته در سال می‌دهد که با توجه به جمعیت و تعداد وسائل نقلیه،در دنیا هفت و نیم نفر به ازای هر صد هزار خودرو کشته می‌شوند و در ایران این آمار نزدیک به شش و نیم نفر است و در آسیا ده و نیم است که آمار ایران از متوسط جهانی کمی پایین تر است.

مومنی تصریح کرد: در پنج سال گذشته، به طور مرتب شاهد کاهش تصادفات بودیم و این در حالی است که آمار کشته 28 هزار نفر پنج سال گذشته، با تعداد 6.5 میلیون وسیله نقلیه بود و امروز با تعداد 27 میلیون وسیله، این میزان به 17 هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای شهر قم نیز برنامه‌های خوبی داریم و نشانه‌ها و سمبل‌ها بسیار مهم است و اگر عمل نمادینی صورت گیرد که هم شئونات روحانیت رعایت شود و هم از کلاه ایمنی استفاده شود، بسیار مؤثر است.

فرمانده پلیس راهور کشور تاکید کرد: هر سال با نگاهی به مراسم عاشورا و تاسوعا و دیگر مراسم مذهبی، می‌بینیم که حضور مردم بیشتر است و علاقه مردم به مسائل دینی در حال افزون شدن است. از سوی دیگر زیرساخت‌های قم، کیفیت و کمیت لازم را ندارد و همین سبب بی نظمی ترافیکی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادف در قم، تصریح کرد: امسال رتبه اول کاهش تلفات به قم رسیده است و این متعلق به مجموعه قم است که هم درون شهر این مسئله کم شده است و هم بیرون شهر اما در مجموعه رفتار ترافیکی، جایگاه مناسبی ندارد.

مومنی تاکید کرد: 45 درصد از کشته‌های کشور به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و 23 درصد این آمار متعلق به موتورسواران است و از سوی دیگر 70 درصد علت فوتی‌ها در موتورسیکلت سوارها به علت ضربه به سر است و با استفاده همگانی از کلاه ایمنی، این آمار نصف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم