۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

هیاتی از خانه سینما به آلمان می‌رود

فیلم‌های منتخب جشن سینمای ایران طی روزهای 7 تا 9 آذرماه در کلن آلمان به نمایش درمی‌آید و هیأتی از خانه سینما با حضور در این کشور به تبادلات فرهنگی خواهند پرداخت.
کد خبر : ۲۰۹۲۵۶
صراط: فرهاد توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما در نشستی که در خانه سینما برگزار شد با اشاره به فستیوالی که خردادماه در کلن برگزار شد، اظهار کرد: در همان جلسه وعده کردیم همه ساله در آذرماه فیلم‌های منتخب جشن سینمای ایران را در این شهر به نمایش بگذاریم و برخی از منتخبان به کلن بیایند.

او افزود: البته نمایش فیلم‌ها یک بهانه است چون نهاد صنفی نیازمند گسترش روابط بین‌الملل است و این سفر بهانه‌ای برای همکاری‌های بیشتر با همکاران صنفی خواهد بود و در این زمینه سیامک پورشریف هموارکننده راه بوده‌اند.

توحیدی ادامه داد: شرکت در بازارهای سنتی فیلم که در جشنواره‌ها برگزار می‌شود خیلی با توفیق همراه نبوده و شرکت‌های پخش بین‌المللی در ایران دارای ضعف تشکیلاتی هستند. تشکیلات دولتی هم که وظیفه پخش فیلم‌های سینمایی ایران را بر عهده دارد گرفتاری‌های خود را دارد و به نظر می‌رسد شکل‌گیری دپارتمان بین‌المللی در سینمای ایران، راه عرضه فیلم‌های سینما اعم از مستند، کوتاه و انیمیشن را می‌تواند هموار کند.

سیامک پورشریف به عنوان هماهنگ‌کننده این برنامه که در نشست امروز 28 آبان ماه حاضر بود هم آلمان را بزرگترین بازار سینمایی غرب اروپا عنوان کرد و گفت: کمپانی‌های زیادی در این کشور حضور دارند و برای خانه سینما مهم است تا ارتباطاتش را با آن‌ها گسترده کند و این نمایش فیلم‌ها، بهانه‌ای برای حضور همکاران‌مان در آلمان و تبادل تجربیات خواهد بود.

وی افزود: در اولین برنامه‌ای که در خردادماه داشتیم اتفاقات خوبی افتاد و امیدواریم در این برنامه ادامه پیدا کند.

توحیدی از فیلم‌های «ملکه»، «پله آخر»، «قاعده تصادف»، «قصه‌ها»، «دربند» و «برف روی کاج‌ها» به عنوان آثار سینمایی حاضر در این برنامه نام برد و گفت: در بخش فیلم‌های مستند و کوتاه هم از میان نامزدها و برگزیدگان جشن انتخاب‌هایی صورت می‌گیرد که تا شنبه نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به حاضران در این برنامه گفت: از خانه سینما محمدمهدی عسگرپور به عنوان مدیرعامل، غلامرضا موسوی به عنوان رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان، بهرام عظیم‌پور به عنوان نایب رئیس انجمن مستندسازان و بنده در کنار فیلمسازانی چون امیر سمواتی، بهنام بهزادی و محمدعلی باشه‌آهنگر حضور خواهند داشتند. امیدواریم گفت‌وگوهای خوبی در کلن داشته باشیم و بعد از آن هم طی برنامه‌ای دو روزه در برلین و همکاری سفارت ایران دیداری با رئیس آکادمی فیلم آلمان خواهیم داشت که امیدواریم منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شود و همچنین از شهرک سینمایی این شهر بازدید خواهیم کرد که آن هم می‌تواند تجارب ارزنده‌ای را به ما منتقل کند.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما کنفرانس‌های مطبوعاتی و جلسات پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلم «قصه‌ها» در این برنامه گفت: این فیلم پروانه نمایش دارد و همان‌طور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است مشکلی برای نمایش نخواهد داشت.

توحیدی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به جلسه‌ای که دوشنبه گذشته قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتند، اظهار کرد: پیرو حضور وزیر بهداشت در خانه سینما این جلسه با آقای ایازی برگزار شد و قرار شد بیمارستان‌های مهم به هنرمندان اختصاص داده شود که با معرفی‌نامه خانه سینما بدون دریافت وجه هنرمندان معاینه شوند. در اولین اقدام هم قرار است سینماگران جهت چکاب معرفی شوند.

منبع: ایسنا