۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

شبیخون پلیس به شبکه دزدان شب‌رو

سه دزد که در قالب شبکه‌ای با اقدامات تبهکارانه خود در ساری جولان می‌دادند، از سوی پلیس شکار شدند.
کد خبر : ۲۰۹۴۳۳
صراط: بنا بر این گزارش، نخستین ساعات صبح روز 18 آبان ماه امسال بود که زن جوانی برای رفتن به محل کارش خانه را ترک کرد و با دیدن اتفاقی که برای خودرویش رخ داده بود شوک زده شد.
دزدان ناشناس با شکستن شیشه سمند این زن علاوه بر ضبط صوت و مقداری از لوازم موجود داخل خودرو، پول زیادی را نیز از داخل داشبورد به سرقت برده بودند.
با اعلام شکایتی از سوی این زن در کلانتری 14 ساری مأموران با حضور در محل حادثه به بررسی‌های ویژه در این باره دست زدند.
در حالی که به نظر می‌رسید دزدان حرفه‌ای عمل کرده و ردی از خود بر جای نگذاشته‌اند، مأموران متوجه دوربین مداربسته یک فروشگاه در فاصله کمی از محل حادثه شدند.
در جریان بازبینی فیلم ضبط شده در این دوربین‌ها، ‌پلیس موفق شد مشخصات یکی از دزدان را از روی نشانی‌های موجود شناسایی کند.
مأموران کلانتری 14 ساری که به دستور سرهنگ نیازی فرمانده پلیس ساری تحقیقات در این باره را آغاز کرده بودند در قالب اکیپی به سرپرستی سروان تقوی و ستوان زارع وارد عمل شده و مخفیگاه دزد جوان را در روستای هولار از توابع مرکز مازندران شناسایی کردند و به محاصره خود درآوردند.
این دزد شب‌رو که محسن نام دارد در اعترافات خود ادعا کرد با همدستی دو برادر به نام‌های حسن و عباس با طراحی نقشه‌ای ماهرانه ابتدا اقدام به شناسایی خودرو‌هایی که در محل‌های خلوت پارک شده بودند می‌کردند و سپس در فرصت مناسب با شیوه‌های مخصوصی بعد از ازکارانداختن دزدگیر خودروها وسایل داخل آنها را به سرقت می‌بردند.
با توجه به این اعترافات و نشانی‌هایی که وی از همدستانش در اختیار پلیس قرار داده بود مأموران مخفیگاه دو برادر خلافکار را ردیابی و آنها را نیز بازداشت کردند.
در جریان تحقیق و بررسی از مخفیگاه دزدان 30 پنل ضبط، 40 گوشی تلفن همراه، 15 دوچرخه، چند اسپیلت و دو تفنگ شکاری به دست آمد.
با توجه به این یافته از آنجایی که به نظر می‌رسد دامنه اقدامات خلافکارانه این دزدان بیشتر از سرقت از داخل خودرو باشد، به دستور بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده تحقیقات پلیسی از آنها ادامه دارد..

منبع: ایران